23948sdkhjf

Xpeng vælger Omnicar som servicepartner

Det bliver det mobile værkstedskoncept Omnicar der skal servicere biler fra Xpeng, der ventes leveret 2. kvartal næste år.

Det nye, kinesiske bilmærke, Xpeng, har indgået et strategisk samarbejde med OmniCarService, der leverer service og reparationer overalt i Danmark. OmniCarServices servicevogne er fuldt udstyret med alt nødvendigt værktøj, inklusive specialværktøjer og leverer fx service, dækservice, garantiarbejde og reparationer.

- Langt størstedelen af bilservice kan foregå hjemme hos kunden. Man kan sige, at vi gør hele Danmark til et potentielt værksted, siger Xpengs Danmarks eftermarkedschef Peter Henriksen. Han oplyser, at Xpenk inden udgangen af året desuden åbner en lokation i Hillerød i Nordsjælland, der skal fungere som værksted i forbindelse med de opgaver, der ikke kan klares mobilt. Desuden skal afdelingen i Hillerød også fungere som showroom og udleveringsted.

Man kan sige, at vi gør hele Danmark til et potentielt værksted. Peter Henriksen, eftermarkedschef, Xpengs Danmark

Xpeng åbnede i april i år et showroom på Vesterbrogade i det indre København. Det forventes af en del af de 16 medarbejdere i Xpengs danske afdeling flytter med til Hillerød. En placering i det vestlige Danmark er endnu ikke besluttet.

Originale reservedele ankommer fra Xpengs europæiske centrallager i Amsterdan og eftermarkedschef Peter Henriksen bedyrer, at leveringstiden er to dage. I serviceaftalen er der mulighed for lånebil.

Har serviceret 10.000 biler

Mikkel Kofod Christensen, CEO i OmniCarService, udtaler omkring samarbejdet:

- Vi har med OmniCarService drevet mobile servicevogne i knap to år og i den periode serviceret ca. 10.000 glade kunder. Vores mission er at gøre det nemt at være bilejer. Vi gør det at få serviceret sin bil til en positiv oplevelse ved at kombinere convenience med fantastisk kundeservice. Vi har stor succes med den tilgang og glæder os meget til også at tilbyde den til fremtidige XPENG-kunder.

Kunderne skal blot bestille tid enten i XPENG app’en, på hjemmesiden eller telefonisk og fortælle, om de vil have besøg hjemme, på arbejde eller et helt tredje sted. Konceptet har XPENG døbt Service Flex.

XPENG tilbyder en Service Flex-aftale fra 167 kr./md. for 3 år / 60.000 km eller 170 kr./md. for 5 år / 100.000 km.

Omnicar er delvist ejet af FTZ’s moderselskab Meko. Men selskabers danske aktiviteter er FTZ ikke involveret i, har FTZ tidligere anført.

Xpeng satser på at kunne levere de første biler leveret i andet kvartal af 2023. Der bliver tale om P7-modellen, som den danske direktør Jens Olsen, lover vil komme i en opdateret udgave med bl.a. forbedret ladetider samt udbedring af småfejl.

- Hos Xpeng har vi den fordel, at vi som nye på det danske marked kan tænke service helt forfra - med kunden i centrum. Det er jo åbenlyst meget nemmere for kunderne, at værkstedet kommer til dem. Da vi samtidig gør det til en pris, som er endog meget konkurrencedygtig sammenlignet med såvel benzin- og dieselbiler samt eldrevne alternativer, forventer vi, at det vil være en ekstra grund til, at danskerne vil vælge en Xpeng, siger Jens Olsen.

Motor-magasinet har tidligere skrevet om, hvordan de forskellige kinesiske mærker har valgt at lade deres biler servicere.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Medlemmernes egne nyheder
Se alle medlemsnyheder
Mest læste
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Tesla henter dansk topchef uden bilerfaring
Jysk rokade i bilhuse går op i en højere enhed
Ejerskifte skaber direktørforvirring i glasbranchen
Årets Bil i Danmark 2023: Det er i aften, det sker
Hjemvendt Fiat-profil skal være med til at genrejse Alfa Romeo i Danmark
Stigende problem: Hver tredje bilist er bange for vaskehallen
Andre Nordiske Medier
Transportmagasinet
Leder IDAG
Søfart

Send til en kollega

0.111