23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Værkstederne skriger på flere hænder

Hvilket efterår har eftermarkedet taget hul på? Vi taler med otte centralt placerede chefer, der især peger på: Mangel på arbejdskraft. Og mangel på nye biler, der fører til travlhed på værkstederne.

Mangel på arbejdskraft. Meget at lave på værkstederne. Og derefter travlhed hos grossisterne.

Dette mere end noget andet kendetegner det halvår, vi nu for alvor har taget hul på. Det fremgår af en rundspørge blandt helt centralt placerede topfolk i det danske eftermarked. Vi har talt med i alt otte chefer, direktører og indehavere, der tegner billedet af et efterår med godt med travlhed. Men også et efterår med seriøse udfordringer.

Hver af de otte har fået fire spørgsmål, der indrammer netop deres virksomhed. De tre første spørgsmål er er det samme til alle otte:

1. Hvilke er de største udfordringer for din virksomhed det kommende halve år?

2. Hvilke er de største vækstmuligheder for din virksomhed det kommende halve år?

3. Hvilke muligheder har din virksomhed for at fortsætte den grønne udvikling det kommende halve år?

Det fjedre spørgsmål er rette specifikt til netop denne virksomhed.

De otte er…

De fire repræsenterer nøglevirksomheder på det danske eftermarked, og de er:

Grossisterne i Danmark er repræsenteret ved AD Danmark, hvor chef Nikolaj Jacobsen besvarer spørgsmålene. De to store er også med, au2part, direktør Niels K. Skak besvarer spørgsmålene og FTZ, her besvarer vicedirektør Michael Gadegaard de fire spørgsmål.

Tre typer værksteder kommer til orde. De frie værksteder repræsenteres ved AutoMester under FTZ, kædechef Jan Ankersen svarer, AutoPartner – under au2parts, her besvarer konceptchef Tommy Stuckert spørgsmålene og Bosch Car Service – salgsansvarlig eftermarkedet Jacob Mortensen har ordet.

Mange værksteder foretrækker at stå helt udenfor en kæde. Hvordan efteråret tegner her forklarer CiPe:Cares indehaver Henrik Hansen

Står mærkeværkstederne anderledes en de frie værksteder? Toyota-værkstedernes general manager René Mouritsen besvarer spørgsmålene.

Disse 8 chefer svarer

Grossister

AD Danmark – chef Nikolaj Jacobsen

au2parts – direktør Niels K. Skak

FTZ – vicedirektør Michael Gadegaard

Frie værksteder i kæde

AutoMester – kædechef Jan Ankersen

AutoPartner – konceptchef Tommy Stuckert

Bosch Car Service – salgsansvarlig eftermarkedet Jacob Mortensen

Frie værksteder udenfor kæde

CiPe:Care – indehaver Henrik Hansen

Mærkeværksteder

Toyota-værkstedene – general manager René Mouritzen

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093