Mange elbilejere oplever, at den købte elbil ikke kan køre fx de oplyste 500 kilometer – men derimod kun 300. Det kan skyldes mange forhold omkring brug og kørsel, men også batteriets kvalitet.
Batteriet er jo som en ekstra kilometertæller på en elbil, der jo er ganske dyr Christian Ingvardsen, ejerleder, ChristonikiMange elbilejere har en vis fo...
Batteritest som ekstra kilometertæller
Rækkeviddeangst kan kommes i forkøbet med en batteritest, mener Christonik.
En uvildig test af elbilers batterier bliver nu rullet ud til den frie del af autobranchen via et EU-projekt mellem Christonik og andre aktører. Foto: PR Foto: PR
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer