Forsikringsselskaber sælger mange skadede biler til værksteder både i og udenfor Danmark, samt til autoophuggere, der herefter ofte eksporterer dem til udlandet. Nogle af bilerne kommer tilbage til Danmark og bliver solgt som genopbyggede brugte biler, efter at ny afgift er betalt.
En ekstra gevinst – eller finte, om man vil – omkring salg af skad...
Sådan kan en finte om skadesbiler opstå
Hvis forsikringsselskabet ikke får opgjort bilen korrekt og totalt, kan den holdes under reparationsgrænsen og sælges til genopbygning, hvilket er mere gunstigt end som totalskadet.

Det er mere gunstigt for forsikringsselskaberne, hvis de kan holde en skadet bil under reparationsgrænsen til genopbygning end at måtte sælge den som totalskadet. Foto: Getty Images
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer