23948sdkhjf

Sådan kan en finte om skadesbiler opstå

Hvis forsikringsselskabet ikke får opgjort bilen korrekt og totalt, kan den holdes under reparationsgrænsen og sælges til genopbygning, hvilket er mere gunstigt end som totalskadet.
Forsikringsselskaber sælger mange skadede biler til værksteder både i og udenfor Danmark, samt til autoophuggere, der herefter ofte eksporterer dem til udlandet. Nogle af bilerne kommer tilbage til Danmark og bliver solgt som genopbyggede brugte biler, efter at ny afgift er betalt.

En ekstra gevinst – eller finte, om man vil – omkring salg af skad...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement

  • Ingen kortoplysninger
  • Ingen binding
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Medlemmernes egne nyheder
Se alle medlemsnyheder
Mest læste
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
Nu har Fisker datoen klar for danske leveringer - sådan da
Steer by wire: Lexus først med elektrisk styretøj
Ny kæde vil ruske op i den danske rustbranche
EU og Tyskland indgår kontroversiel aftale om bilmotorer
FDM: Københavns forbud mod fossilbiler i gade er symbolpolitik, når det er værst
Svindeldømt bilsælger får gjort fængselsstraf ubetinget
Andre Nordiske Medier
Transportmagasinet
Søfart
Nordiske Medier DK

Send til en kollega

0.171