23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Frivillig topfart hos Renault og Volvo - andre banede vejen med 250 km/t og 280 hk

Både tyske og japanske bilfabrikker har allerede haft en gentleman-aftale om at holde sportsvogn på 250 km/t og 280 hk. Nogle af dem i hvert fald.

I årevis har japanske bilproducenter som Nissan og Toyta haft en aftale om at begrænse selv deres hurtigste sportsvogne til 280 hk.

Den mest kendte i denne kategori er bestemt Nissan Skyline GT-R - R32 og R33, men især R34. Det er, fordi det var kendt, at de reelt havde flere kræfter. Honda NSX havde ikke potentielt flere kræfter, fordi de var en sugemotor.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.25|