23948sdkhjf

Kendt ansigt forlader CAC og autobranchen

Sanne Fredsøe fratræder, og værkstedskædechef René Lang bliver projekt- og marketingchef hos CAC/au2parts og træder ind i ledergruppen.

ORGANISERING To stillinger bliver slået sammen til én, når René Lang fra 1. november bliver koncept- og marketingchef hos den store autogrossist CAC/au2parts i Aarhus. Han fortsætter desuden som kædechef for AutoPartner, Teknicar og Noname og indtræder samtidig i ledergruppen under Aktieselskabet Carl Christensen, idet han afløser Sanne Fredsøe som marketingchef.

En ny leder er desuden på vej til marketingteamet, der er vokset til nu seks ansatte fra at være to, da Sanne Fredsøe startede for over 14 år siden. Hun har i brede kredse i autobranchen været det kendte ansigt, når der var automesse, afvikling af Classic Race eller andre større eller mindre begivenheder i au2parts-regi.

- Jeg har oplevet mange sjove ting gennem årene, hvor der er sket en hel del teknologisk, ligesom værkstederne i vores tre kæder har udviklet sig og i dag stiller andre og nye krav til både sig selv og deres leverandører. Autobranchen er unik og præget af relationer. Det har været en fantastisk rejse, hvor koncernen har gennemgået en særdeles positiv udvikling, som jeg er taknemmelig for at have været en del af og bidraget til. Så stor tak til alle, jeg har mødt gennem årene - både kunder, leverandører, samarbejdspartnere og kolleger, siger Sanne Fredsøe.

Forude venter spiseborde, sofaer, krukker og meget andet lækkert til det moderne hjem, idet Sanne Fredsøe bliver marketingchef hos Design Concept Denmark, hvor hun skal bidrage i fusionen med de to brands Andersen Furniture og Muubs.

- Ligesom det stemmer godt overens med mine værdier, at CAC/au2parts er dansk og fondsejet, er min nye arbejdsplads eksponent for den berømte danske designtradition inden for møbler, siger Sanne Fredsøe.

Har været en institution

Direktør hos au2parts, Niels Skak, istemmer, at Sanne Fredsøe har været med gennem en forrygende udvikling.

- Stavnsbåndet er jo ophævet, og vi har stor forståelse for, at Sanne vil prøve kræfter et nyt sted, tilmed i en anden branche. Hun har været en hel institution som et stærkt omdrejningspunkt omkring messer og events som Classic Race, som vi desværre er afholdt fra nu på grund af corona. Og på de indre linjer med at styre marketing kontakt til reklamebureauer, siger Niels Skak.

Han tilføjer, at afløseren René Lang er et endog endnu mere kendt ansigt i branchen og især hos værkstederne i kraft af sin rolle som kædechef.

Skal trimme synergier

René Lang er allerede i gang med sin nye rolle og bebuder ikke de store omvæltninger.

- Jeg skal især sørge for at trimme synergier på tværs i koncernen og stå for den overordnede linje i markedsføringen, som vi er ved at finde en ny medarbejder til at styre, og det ser jeg frem til at gøre fremadrettet, siger den nye koncept- og marketingchef.

Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.096