23948sdkhjf

De ældre kører Toyota - de yngre VW

Ugens analyse fra Voxmeter viser sammenhængen mellem alder og bilmærke.

UGENS TAL Nogle bilmærker er mere populære end andre. Hvilken bil man foretrækker, hænger sammen med ens behov og præferencer for en bil. Hvis man går ud fra, at behovet for en bil kan skifte med alderen, kan det så ses på valget af bilmærke?

Nye tal fra Voxmeters CEM Cars Intelligence database viser både forskelle og ligheder på tværs af aldersgrupperne: de unge (18-29 år), de yngre (30-49 år), de midaldrende (50-64 år) og de ældre (65-99 år).

Fælles for de fire aldersgrupper er, at VW, Citroën og Peugeot ligger i top-5. Både for de unge (14,5%) og de midaldrende (9,8%) er VW det mest udbredte bilmærke. Den største andel af de yngre (10,3%) ejer Ford, mens det er Toyota, der topper med 10,8% for de ældre.

Udover topscorerne er det værd at nævne Suzuki, Skoda, Opel og Hyundai, der også ligger i toppen. Det er interessant at se, at aldersgrupperne i høj grad foretrækker de samme mærker. Hos de unge stikker mærket Kia dog lidt ud, da den ligger på en femteplads med en andel på 6,9 %, mens de øvrige aldersgrupper placerer mærket længere nede på listen. De unge er heller ikke så glade for Toyota (4,8%), mens mærket er i top hos de helt ældre (10,8%).

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125