23948sdkhjf

God sommer til hele autobranchen

Den ugentlige leder fra autobranchens uafhængige fagblad.
MOTOR-MAGASINET LUKKER FOR benzintilførslen og holder sommerferie med dette sidste nummer inden ferien – vel vidende at der bliver rullet masser af kilometer i danske biler gennem Europa, hvor autobranchen nødvendigvis må fortsætte sit virke.

NÅR VI SES IGEN på print fredag den 12. august, har verden næppe ændret sig meget – Brexit, som vi omtaler konsekvenserne for autobranchen af denne uge, vil givetvis stadig være en kendsgerning. Selv om mere end tre millioner briter bitterligt fortryder deres protestvalg og nu gerne vil ind i EU-varmen igen. Et EU, der i høj grad også koordinerer omkring autobranchens muligheder og begrænsninger. Konsekvenserne af valg, man træffer i affekt, trodsighed eller for økonomisk vinding, kan som bekendt blive alvorlige.

SE BARE ALLE DE BILER, som folk enten vælger at skrotte ulovligt selv, eller som ulovlige virksomheder vælger at tage imod. Som mange bække små giver det miljøproblemer, som vi beskriver i bladet denne uge. Blandt de positive valg, der træffes, er Region Midtjyllands, der vil investere 20 millioner kroner i at skaffe flere faglærte til et sultent arbejdsmarked. Stråhatten af for det. Nogle af de nye unge i branchen vil vi helt sikkert kunne portrættere om 40-50 år, når de har sat sig brave fodspor i branchen, ligesom den loyale og dygtige mekaniker hos Ketner, der i en menneskealder har specialiseret sig i turboer, tryk og masser af hestekræfter – en rar historie at tage med i liggestolen, når sommerferien skal bruges fornuftigt.

VALG KAN OGSÅ VÆRE, om glasset skal fyldes med tysk pilsner, græsk ouzo eller spansk sangria – når bilen ikke skal rulle.

VI ØNSKER ALLE en rigtig god sommer, til vi igen lader netnyhederne strømme ud fra mandag den 8. august.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.157