23948sdkhjf

Xpress Bilsalg nyt tiltag fra eBay

Bilforhandlere får på BilBasen og DBA’s bilsektion adgang til at byde på endnu flere privatbiler med den massive lancering af Xpress Bilsalg.
I øjeblikket leder bilforhandlerne med lys og lygte efter brugtbiler, da udbuddet i markedet er mindre end normalt. Derfor lancerer eBay en auktion under et nyt navn på såvel BilBasen som bilsektionen under DBA.dk, der er landets største markedsplads for handel med varer. Navnet er Xpress Bilsalg, og det signalerer, at forbrugerne kan sælges deres bil hurtigt og enkelt til professionelle indkøbere.

- Forbrugerne har i stigende grad behov for hurtigt at afhænde deres bil, og samtidig har forhandlerne et udtalt ønske om at få adgang til flere relevante brugtbiler. Derfor lancerer vi nu Xpress Bilsalg for at binde forbrugere og forhandlere tættere sammen, siger Andrew Whitehair, ansvarlig for eBay danske motordivision med BilBasen, Bilinfo og bilsektionen på DBA.dk.

Målsætningen er, at forhandlerne på kort sigt får tilbudt dobbelt så mange brugtbiler via Xpress Bilsalg som det sker nu på BilBasen Auktion. Her er der i øjeblikket godt 500 aktive forhandlere om ugen, men det tal forventer Andrew Whitehair vil øges hen over året. I dag har godt 3000 professionelle aktive bydere adgang til de fem ugentlige auktioner, og heraf er det altså 500, som fast byder på bilerne.

- Vi har fokus på, at det er relevante købsemner, som forhandlerne får mulighed for at byde på, og jo flere attraktive biler, der kommer under hammeren, jo flere forhandlere vil udnytte muligheden, vurderer Andrew Whitehair.

Samtidig med lanceringen er det blevet meget nemmere at få sat forbrugerne i gang med at sælge bilen til forhandlerne. De skal blot indtaste telefonnummer og bilens nummerplade, samt angive et ønsket tidspunkt for at blive kontaktet. Herefter er der kort proces med at få sat bilen til salg.

Xpress Bilsalg er lanceret og bliver understøttet af en omfattende markedsføring på såvel DBA.dk som BilBasen og andre sites samt en radiokampagne, der kører hele året med øget markedsføring i de tidspunkter på året, hvor forbrugerne har et øget behov for at sælge deres bil.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094