23948sdkhjf

Islandsk tagselvbord for bilforhandlere

CRM-data er til rådighed for forhandlerne på tværs af mærker på Island. Den nationale CRM-løsning leveres af danske Easy2click fra Aarhus
En islandsk bilforhandler kan gå fra nul til 472.000 potentielle kunder med et enkelt klik med musen. På øen i Nordatlanten er kundedatabasen for bilforhandlerne tilgængelig på tværs af forhandlere og importører. Det giver virkelig mange muligheder for den relationbevidste forhandler, mener Anders Halleløv, projektleder hos århusianske Easy2click, der leverer CRM-løsningen til hele det islandske bilmarked.

- I Island er det muligt at købe sig adgang til alle de kunde- og bildata, man kan forestille sig. Vi snakker navne, adresser, personnumre, og ofte telefonnumre samt emai-ladresser. og selvfølgelig de tilsvarende detaljerede bildata. Og man må anvende dataene – her er der ikke noget med, at man er nødt til at indsamle tilladelser, inden man må tage kontakt til kunderne. Det er utænkeligt i Danmark, men muligt I Island, forklarer Anders Halleløv.

Hver anden bil via CRM

Det komplette kunderelationssystem blev implementeret for nylig af Easy2click efter kun er par ugers forberedelse, og der er allerede en lang række aktive brugere af CRM-databasen på Island.

- I dag bruger mærkerne Land Rover, BMW, Nissan, Dacia, Renault, Subaru, Hyundai, Jaguar, Volkswagen, Audi, Skoda, Mitsubishi i Island CRM systemet Easy2click. Tilsammen sælges mere end halvdelen af bilerne i Island igennem dette CRM system. Heroppe er det ikke alene vigtigt, at man har CRM. Det er helt afgørende, at systemet er så intelligent, at det genbruger viden om, hvilke kampagner der virker, og hvilke der ikke virker. Derfor er det ikke nok at have et simpelt CRM-system. Det skal være så intelligent, at man får noget målbart ud af det, siger Anders Halleløv.

Automatisk kundedialog

I Danmark samarbejder Easy2click allerede med en række bilforhandlere og flere importører, ligesom Easy2click er integreret i såvel Bilinfo-programmet som det nyudviklede Bilinfo.net.

Det giver bilimportører og deres forhandlere store salgsmæssige muligheder med CRM. I Island har langt de fleste af bilimportørerne og deres forhandlere allerede valgt at benytte Easy2click CRM. Noget der naturligvis skaber glæde i det århusianske firma.

Dermed får de adgang til kundedata på over 153.000 biler i deres database på meget kort tid.

- Den væsentligste årsag er dog, at bilimportørerne og forhandlerne med Easy2click kan skabe et automatisk kundedialog forløb, så den enkelte kunde hele tiden bearbejdes. Derfor bruger de CRM til både at få flere nye kunder, sælge mere til dem der allerede har, og vinde nogle af de tabte tilbage. Easy2click kan give et helt konkret overblik om koblingen mellem kampagner, salgsindsatser og opnåede resultater, og denne viden opsamles og genbruges helt automatisk i den videre kundebearbejdning, forklarer Anders Halleløv.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.234