23948sdkhjf

UGENS LEDER Indrøm det nu bare - priskrigen er i gang

INGEN IMPORTØRER VIL være ved det – alle siger dette i kor: ”Vi ryster ikke på hånden – vi ændrer ikke ved vores strategi, fordi andre sænker priserne.” Men uanset hvad der officielt måtte blive meldt ud fra K.W.Bruun, Semler og andre: Priskrigen er brudt ud. Foreløbig på elbiler.

AT DER NU kæmpes på priser skyldes ikke udelukkende det store prisfald på Teslas Model 3 og Y. Dybest set begyndte krigen, da Nellemann Gruppen sidste år satte en ny grænse for prisen på elbiler - nummer to ved Årets Bil, MG4 blev lanceret til 285.000 kr. Og senere blev der hamret yderligere en prispæl i jorden, da Nellemann lancerede en billigere version til 250.000 kr.

NY ELBIL I Danmark til en kvart million!

DET FIK SÅ i forbindelse med nytårskuren i januar K.W.Bruun til at sænke priserne yderligere på en vifte af deres billigere elbiler, nemlig den elektrisk Opel Corsa og to forskellige elektriske Citroëner, samt e-udgaven af Peugeot 208 med priser fra 260.000 kr.

OG FOR LIGE at toppe disse priser: Fra K.W.Bruuns hovedkvarter i Glostrup kom så pris på importørens nyeste bil, nemlig Jeep Avenger. Netop kåret til vinder af COTY 2023 og klar til lancering til efteråret: 280.000 kr.

OG MENS DER så blev battlet på priser i 260.000 kr.-klassen sprang så Elon Musks prisbombe på Tesla Model 3 og Y. Heroverfor står fx Volkswagen ID.4, der på prislisten fortsat koster det samme som før Tesla-gate. Men jeg konstaterer, at Semler lige nu har indledt en kampagne for netop denne bil med en særligt stor udstyrspakke.

SÅ KRIG PÅ prisen på elbiler i godt og vel 250.000 kr.-laget. Og på elbiler i 360.000 kr.-feltet. Mit bud er endvidere, at priskrigen vil brede sig til fossilbiler i disse to prisklasser. Bare vent.

Mit bud er endvidere, at priskrigen vil brede sig til fossilbiler. Bare vent
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094