23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Varsler dramatiske ændringer: Citroën skifter velkendt logo

Tingene ændrer sig dramatisk hos Citroën over de kommende år, og det skal et nyt logo være med til at markere, lyder det fra den franske bilproducent. Dermed slutter bilmærket sig til en lang række konkurrenter, der også har haft gang i tegnebrættet. 

Forandringens vinde blæser over det franske bilmærke Citroën, der har valgt at forny sit velkendte logo. 

Dermed lægger bilmærket sig i halen af flere andre producenter, der også har skiftet logo på det seneste, som for eksempel Kia og Dacia, som Motor-magasinet tidligere har beskrevet.  

Citroëns nye look genfortolker det originale logo, der først blev introduceret af grundlæggeren André Citroën, inspireret af hans første metalbearbejdningsfirma, der producerede vinkelformede 'sildebens' (chevrons) gearsystemer. De to vinkler har været kernen i Citroëns identitet lige siden.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.203