23948sdkhjf

Vagthund i haserne på dansk benzinselskab: Mister tilliden

Et benzinselskab har markedsført sit produkt med grønne udsagn uden at kunne dokumentere de miljømæssige fordele, de hævdede, at produktet havde. 
Mange virksomheder - også i autobranchen - gør en dyd ud af at fortælle, at de er grønne og bæredygtige, for det er blevet et vigtigt konkurrenceparameter i kampen om kunderne.

Men man skal passe på med at tage munden for fuld af flotte ord, viser en ny afgørelse fra Forbrugerombudsmanden. Ellers kan man gøre sig skyldig i såkaldt greenwashing, ly...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Create trial subscription
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Medlemmernes egne nyheder
Se alle medlemsnyheder
Mest læste
JOB i FOKUS
Gå til joboversigten
Seneste nyheder
Se seneste nyheder
Udvalgte artikler
Udvalgte nyheder fra forsiden
FDM kalder Årets Bil en bisse
Kevin og Jan Magnussen jagter familiesucces i Abu Dhabi
Bilsalget: Vindere og tabere i november
Nylanceret digital olievogn sætter prop i oliesvindet
Elbiler fortsætter rekordsalg i ellers sløjt bilår
DEBAT: Tag hånd om mekanikerne, tag hånd om værkstederne
Andre Nordiske Medier
Transportmagasinet
Leder IDAG
Søfart

Send til en kollega

0.172