23948sdkhjf

Vagthund i haserne på dansk benzinselskab: Mister tilliden

Et benzinselskab har markedsført sit produkt med grønne udsagn uden at kunne dokumentere de miljømæssige fordele, de hævdede, at produktet havde. 
Mange virksomheder - også i autobranchen - gør en dyd ud af at fortælle, at de er grønne og bæredygtige, for det er blevet et vigtigt konkurrenceparameter i kampen om kunderne.

Men man skal passe på med at tage munden for fuld af flotte ord, viser en ny afgørelse fra Forbrugerombudsmanden. Ellers kan man gøre sig skyldig i såkaldt greenwashing, ly...
Vil du have det hele med?
Prøv 30 dage for 0 kr.
Ingen binding eller kortoplysninger påkrævet.
Prøv nu
Køb et abonnement
Udforsk vores abonnementer, og vælg den løsning, der matcher dine behov.
Vælg dit abonnement
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.128