23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ny analyse fra Bilbranchen: Reparationsgrænsen er sund fornuft

At afskaffe reparationsgrænsen vil koste samfundet penge og produktivitet samt øge CO2-udledningen, fastslår en ny analyse fra Bilbranchen under Dansk Industri på baggrund af fornyet debat.

I årevist har store dele af autobranchen kæmpet for at få reparationsgrænsen hævet eller helt afskaffet, så der kan repareres flere biler med større skader. Argumenterne har været mange, lige fra ønsker om øget arbejdsmængde til mindre behov for bilimport og penge ud af landet til bilproducenterne. Nu slår en analyse fra Bilbranchen under Dansk Industri fast, at så længe vi har den nuværende registreringsafgift, kan vi godt glemme at få afskaffet reparationsgrænsen; for det belaster klimaet med større CO2-udledning og koster kassen i form af at være til skade for statens finanser og produktiviteten – vel at mærke uden at give ret mange køreklare reparerede biler.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157