23948sdkhjf

Planen er lagt: TikTok og hurtige biler skal skaffe flere lærlinge

Sociale medier som TikTok og hurtige biler på racerbanerne indgår i kampen for at skaffe flere lærlinge til værkstederne og samtidig gøre det cool at være mekaniker.
Mange værksteder mangler kvalificeret arbejdskraft, og nu vil brancheorganisationen Dansk Bilbrancheråd give den gas på sociale medier for bedre at nå de unge.

- Noget af det vigtigste er at få gjort faget og branchen langt mere synlig for de unge, siger Lucas Hultgren, nyansat lærlingekonsulent hos Dansk Bilbrancheråd, DBR.

Noget af det vigtigs...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement

  • Ingen kortoplysninger
  • Ingen binding
Opret nu
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.172