Mange værksteder mangler kvalificeret arbejdskraft, og nu vil brancheorganisationen Dansk Bilbrancheråd give den gas på sociale medier for bedre at nå de unge.
- Noget af det vigtigste er at få gjort faget og branchen langt mere synlig for de unge, siger Lucas Hultgren, nyansat lærlingekonsulent hos Dansk Bilbrancheråd, DBR.
Noget af det vigtigs...
Planen er lagt: TikTok og hurtige biler skal skaffe flere lærlinge
Sociale medier som TikTok og hurtige biler på racerbanerne indgår i kampen for at skaffe flere lærlinge til værkstederne og samtidig gøre det cool at være mekaniker.
Teamets mekanikere. Fra venstre den erfarne Mogens Rasmussen fra Autohuset Vestergaard, Magnus Tingleff og Mailo Andersen fra Autonorden, Michelle Bæk fra Knuds Auto i Jelling og til højre chaufføren Silas Rytter. Foto: PR Foto: PR
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Motor-magasinet, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer