23948sdkhjf

Bilhus bliver eneforhandler af eldrevne luksus-motorcykler

Carclub udvider porteføljen og bliver eneforhandler i Danmark af de elektriske liebhaver-motorcykler fra RGNT.

Fremover bliver det ikke kun muligt at køre væk fra en af landets Carclub-bilhuse på fire hjul og til lyden af en benzinmotor.

For nu bliver autoforhandleren også importør og eneforhandler af elektriske liebhaver-motorcykler fra svenske RGNT.

- Vi synes, det tilføjer noget nyt til vores sortiment, og så passer det godt ind, fordi det er et luksusprodukt, siger Stefan Kaas, der er partner i Carclub.

De elektriske motorcykler er håndbyggede og der er lagt vægt på nogle detaljer, som tiltrækker et særligt segment, forklarer Stefan Kaas:

- Vi kan se, der er et marked for lige denne her type el-motorcykel, fordi de andre, der er på markedet, ofte er mere sportsorienterede. RGNT-motorcyklerne er designet efter forbillede fra 60’erne og 70’ernes motorcykler. Og så er de bygget i en kvalitet til at kunne holde i mange år, siger han.

Det er en motorcykel, der henvender sig til dem, der ikke går op i, om den kan gå fra 0-100 på 3 sekunder - Stefan Kaas, partner, Carclub

Carclub står i forvejen for leasing og forhandling af eksklusive bilmærker. Med de håndbyggede el-motorcykler henvender bilhuset sig til flere typer kunder.

- Vi ser, at der er to kundetyper. Der er de yngre mennesker i byerne, der gerne vil den grønne omstilling og ser en mulighed i transporten på den måde. Og så er der hobby-motorcyklisten, der synes det er et fedt produkt, og som ikke vil bekymre sig om dyre reparationer, og som bare ønsker ’plug and play’, siger Stefan Kaas.

Vedligeholdelse er nemlig ikke noget, der behøver give panderynker, hvis man ejer en elektrisk motorcykel, mener Stefan Kaas, og derfor er der ikke særlige serviceaftaler eller lignende knyttet til RGNT-forhandlingen.

- Det er stort set kun bremsevæsken og bremseskiverne, der skal skiftes engang i mellem, og ellers er der ingen vedligeholdelse. Vi samarbejder med værksteder tæt på vores bilhuse, men ellers er det noget, enhver mc-mekaniker kan lave, lyder det fra Stefan Kaas.

Kan føles mærkeligt

Han medgiver, at en tur på eldrevne to hjul ikke er en motorcykeloplevelse, som de fleste kender, og derfor deler den vandene på markedet.

- Det er en motorcykel, der henvender sig til dem, der ikke går op i, om den kan gå fra 0-100 på 3 sekunder, siger Stefan Kaas og fortsætter:

- Det kan føles mærkeligt, når man første gang kører på en el-motorcykel, der ikke larmer, men så vænner man sig hurtigt til, at man kan høre naturen og høre trafikken omkring en, lyder det.

Ikke desto mindre har Carclub ifølge Stefan Kaas allerede oplevet efterspørgslen.

- Vi har stort set solgt det, som vi har bestilt hjem for i år. Det siger os noget om, at der er en efterspørgsel, siger han og tilføjer:

- Vi går efter at blive Danmarks mest solgte elmotorcykel i 2023.

Prisen på den elektriske køreglæde bliver fra 97.995 kr., og det vil være de to nye RGNT-modeller, Classic og Scrambler, som Carclub vil forhandle.

Om RGNT-motorcyklerne

De nye RGNT-modeller er 100 procent eldrevne, og teknologien er udviklet med henblik på nem og hurtig opladning med det lettilgængelige type 2- eller 220V-ladestik og automatisk softwareopdatering.

RGNT er svensk og virksomheden blev stiftet i 2019. De første motorcykler derfra blev sendt på markedet i 2020.

Kilde: Carclub og RGNT-motorcycles.com

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.11