23948sdkhjf

Skal vi snakke serviceaftaler?

Der er store forskelle på, i hvor høj grad bilejere snakker om serviceaftaler med deres venner og bekendte. Tesla-ejere topper, Honda er i bund.

UGENS TAL Måske man skulle tro, at Teslajere talte mest om rækkevidde, autopilot og Ludicrous-indstillingen. Men faktisk er det service-aftaler, ejere af det californiske bilmærke, snakker med venner og bekendte om. Hele 22 procent har angivet netop dette emne som det foretrukne samtaleemne, og placerer dem på en absolut førsteplads. Netop Tesla-ejere har i udtrykker ifølge FDM’s AutoIndex stærk utilfredshed med deres værksteder.

Det er Voxmeter, der i denne uge har undersøgt, i hvor høj grad bilejere snakker om serviceaftaler med venner og bekendte. Serviceaftaler kan være en god genvej til at knytte kunden til værkstedet Tidligere var det primært mærkeforhandlere, der tilbød den mulighed, men efterhånden kan de flrste frie værksteder også tilbyde kunderne den service.

På de to næste pladser finder vi koranerne Hyundai og Kia, hvor henholdsvis 19 og 14 procent har angivet, at de taler om serviceaftaler. Netop de to mærker har lange fabriksgarantier, så det er nok her, man finder årsagen. Audi og BMW topper blandt premiummærkerne, men ligger alligevel i midterfeltet.

I den modsatte ende af skalaen dukker flere Semler-mærker op. Seat er næstsidst, Volkswagen fjerde sidst og også Skoda ligger langt nede. Det kunne tyde på, at emnet ikke har så høj bevidsthed. Heller ikke blandt den anden store bilimportør, Interdan, er deres ejere specielt optaget af at tale om serviceaftaler. Blandt Honda-ejere er det kun godt 3 procent, der taler om serviceaftaler.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.111