23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Auto-G indleder nyt kemi-samarbejde

Den tysk specialist i kemi og additiver, Pro-Tec, skal styrke Proline Centrene under Auto-G, der bliver rebrandet med nye skiltepakker, logo og produkter.

UDVIKLING Auto-G Danmark har indgået en aftale med en af de førende tyske leverandører af additiver og kemi-produkter til autobranchen, Pro-Tec fra producenten Bluechem. Virksomhedens knowhow og teknologi gør Pro-tec til en foretrukken leverandør hos flere bilproducenter og autogrossister over hele verden, oplyser Auto-G.

Den tyske koncern har produktion og produktudvikling i tyske Thüringen samt produktionsfaciliteter i både Asien og Sydamerika. Distributionen af additiver og kemiprodukterne, herunder en del til bilpleje og klargøring, forhandles i en lang række lande overalt i verden af førende distributører og bilproducenter.

Med mere end 30 års erfaring i produktion og rådgivning af additiver og kemi har Pro-Tec opnået en unik viden på disse produkter, oplyser Auto-G.

Erfaren sælger fortsætter

I Danmark har produkterne de sidste 19 år været solgt af Thomas Sørensen som direkte salg til værkstederne. Thomas Sørensen følger med over i det nye setup med Auto-G og vil fremover være ansvarlig for teknisk hotline og kundeservice på Pro-Tec produkterne.

- Med den nye aftale er der igen fuld fokus på vores Proline Centre, og via det nye setup med Wolf olie og Pro-Tec additiver står værkstederne endnu stærkere end tidligere, da vi nu har en leverandør, der er 100 procent koncentreret om olie samt en anden leverandør, der er 100 procent fokuseret som additiv- og kemispecialist, siger Marian Larsen, konceptchef ved Auto-G Danmark.

Ny profilering på vej

Produkterne er netop nu på vej ud i butikkerne, ligesom Thomas Sørensen er startet op med kundebesøg igen, efter at coronakrisen satte en stopper for opsøgende salgsarbejde i en periode.

Proline Centrene vil den kommende periode blive rebrandet med nye skiltepakker, logo og produkter, samt ikke mindst web og en facebook-side, så de står stærkt rustet til at vejlede og betjene deres kunder.

- Det er et yderst stærkt setup, vi nu tilbyder vores kunder, idet begge disse to nye leverandører, Wolf olie og Pro-Tec, er top professionelle i betjening af autoværksteder og kender værdien af god kundepleje, siger Jan Christensen, formand for Auto-G.


BREAKING
{{ article.headline }}
0.173