23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Liqui Moly på jagt efter større målgruppe

Den tyske olieproducent Liqui Moly - i Danmark ved au2parts - følger en god gammel vej; at sætte sig navn på en racerbil for at sælge mere olie. Men der er et mål mere: At nå ud til en større målgruppe.

MARKEDSFØRING Den gang da Le Mans var dreng; Gulf stod der på Ford GT40 og senere Porsche 917. Og da dansk motorsport var i sort/hvid – der stod i den  grad Castrol på Ford-Danmarks racerbiler. Og i nyere tid: Alle de mange racerbiler med Total på karrosseriet.

Så det er mere en velprøvet end en ny idé, tyske Liqui Moly nu tager: At sætte sit navn på hurtige racerbiler. Fra denne sæson står det franskklingende, men altså tyske navn på Hyundai-biler i VM for standardvogne, WRC, som klassen hedder.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.167