23948sdkhjf

Skorstensgaard vil erobre Silkeborg

Værkstedskæde leder efter egnede bygninger i den midtjyske by. Direktør afviser kritik fra bilbranchen i Silkeborg.

EKSPANSION Kæden Skorstensgaard Danmark A/S med de to tvillingebrødre Anders og Martin Skorstensgaard i spidsen vokser hastigt og har i dag bilværksteder i 25 danske byer.

I den nærmeste fremtid er det planen, at virksomheden også vil til Silkeborg.

- Det er en bilby med 40.000 indbyggere, hvor der sker rigtigt meget, så selvfølgelig skal vi til Silkeborg på et tidspunkt. Vi kigger i øjeblikket på mulighederne, og vi leder efter de helt rigtige lokationer. Så vi skal med statsgaranti til byen. Det er bare et spørgsmål om hvornår, siger direktør og ejer Anders Skorstensgaard til Midtjyllands Avis.

Til Motor-magasinet siger Anders Skorstensgaard, at man ikke her og nu er ved at rykke ind i Silkeborg, men at man er interesseret i byen.

- Det er ligesom i Skive, at branchen kører en skræmme-kampagne mod os, når der går rygter om, at vi kommer, siger han til Motor-magasinet.

Kritik fra Silkeborg

Han er langt fra tilfreds med, at Skorstensgaard - i onsdagens midtjyske avis - bliver kritiseret af bilbranchen i Silkeborg for vildledende markedsføring i forhold til, hvor meget bilejerne sparer.

- Jeg mener simpelthen, at det er helt forkert, at vi vildleder, siger Skorstensgaard-direktøren, til avisen.

Læs også: Værkstedskæde til Næstved

Skorstensgaard slår sig op på at være op til 40 procent billigere end mærkevareværksteder, og det er korrekt, siger direktøren.

- Ud fra rigtigt flere undersøgelser kan vi se, at vi er 31-34 procent billiggere end mærkeværkstederne - som en gennemsnitsbetragtning. Så er vi nogle gange 40 procent billigere, andre gange er tallet lavere, siger Anders Skorstensgaard.

Kører i processer

- Vi kommer selv fra mærkeværkstederne og har selv erfaring som værkfører og chef, og vi synes ganske enkelt, at det er for dyrt at køre på værksted. Det vil vi gøre noget ved. Vi vil skabe massiv konkurrence og dynamik i branchen, udtaler han til Midtjyllands Avis.

-Vi har meget lavere omkostninger end mærkeværkstederne. Vi har et helt struktureret flow, hvor alt er standardiseret og kører i processer. Vi tjener lidt mindre pr. enhed, men vi har rigtigt mange enheder igennem. Så vi tjener på mængde i stedet for på få kunder. Det er hele vores koncept bygget op om. Samtidig har vi ikke store glashuse eller varelagre med biler. Vi har heller ikke varelagre i forhold til værkstederne. Det køber vi ude i byen efter just-in-time princippet, hvor vi først får reservedelen, når den er solgt, siger han.

- Derfor kan vi minimere antallet af kvadratmeter. Vi ligger heller ikke på første parket, men inden på anden parket til en lavere husleje, siger Anders Skorstensgaard, der oplyser, at selskabet snupper store markedsandele i øjeblikket.

Frygter Jyske Finans' indtog i bilhus og Skorstensgaard

Bilforhandlere og automekanikere i Silkeborg mærker hård konkurrence, og intet tyder på, at den bliver mindre i fremtiden. Det var en af konklusionerne, da sammenslutningen af bilforforhandlere og automekanikere i Silkeborg Bilernes By tirsdag aften havde indkaldt til møde på Radisson Blu, skriver Midtjyllands Avis.

Der var to hovedårsager til mødet: Det ene er bekymringen over, at Jyske Finans massivt er gået ind i Netto Biler A/ S i Hårup og ejer 50 procent af selskabet. Jyske Finans havde takket nej til en invitation til mødet. I stedet lød det i et skriftligt svar fra Jyske Finans-direktør Allan Mortensen:

"Jyske Finans er opmærksom på lovmæssige forhold i relation til lov og finansiel virksomhed. Vores eksterne rådgivere har bistået os med blandt andet kontraktmæssige forhold, så derfor er vi overbevist om, at alle lovgivninger overholdes".

Konklusionen hos de fremmødte var efterfølgende, at man nu rustede sig til konkurrence fra en ny, stor spiller.

Et andet varmt emne var værkstedskæden Skortensgaard. Igennem længere tid har der været forlydender om, at Skortensgaard vil til Silkeborg. De er i forvejen i en stribe jyske byer, hvor de har fået store markedsandele. I Bilernes By er man forbeholden over for den nye konkurrent, der slår sig op på at være op til 40 procent billigere end konkurrenterne.

 -Vi ønsker at stå sammen imod markedsføring, der vildleder forbrugeren, hvilket vi mener denne kædevirksomhed gør, lød det fra Henrik Thomsen ifølge avisen.

Hold dig opdateret med Motor-magasinet

Ja, jeg accepterer Nordiske Mediers betingelser og kommunikationsvilkår

Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online

Kommentarer (0)

JOB i FOKUS

Forsiden lige nu
Plus

Særlige buer desinficerer mod corona

Plus

Stenhøj overtager Semler Værktøj

Semlers afdeling for salg af værkestedsudstyr bliver en del af Stenhøj DK.

Würth og Jens Linde styrker samarbejdet

Nyt samarbejde om olie og ventilation på værkstedsudstyr skal give øget kompetence og større bevægelighed.

Digitale værktøjer sælger flere biler

Plus

Antirust: LHG Group styrer nu både Suvo og Tectyl

Leverandøren LHG Group, der forhandler og ejer brandet Suvo, skal fremover også distribuere Tectyls rustbeskyttelseskoncept.

Plus

Se listen: De modtager mest i lønkompensation

Den danske autobranche har foreløbig fået lønkompensation for over 300 mio. kr. Tre bilforhandlere stopper listen.

Nyhedsbrev

8.402 modtager dagligt nyhedsbrevet.

Annoncér i nyhedsbrevet
Se det seneste nyhedsbrev.

Kosmetiske reparationer i voldsom vækst under coronakrisen

Online Avis Arkiv

Vettel: Ferrari tilbød mig aldrig en ny kontrakt

Plus

Grossist åbner ny afdeling i Roskilde

Den sjællandske Auto-G-grossist VSA udvider med afdeling i domkirkebyen.

Plus

Byens Bilpleje ind i Sverige via opkøb

Vækst uden for Danmarks grænser er målet, og Tyskland, Norge og Finland er også i pipelinen.

Plus

Dansk Bilglas rebrander sig mod nye tider

Ledelsen finder årets resultat i 2019 mindre tilfredsstillende - det er påvirket negativt af betydelige omkostninger i forbindelse restrukturering af virksomhedens afdelinger.

Forsigtig optimisme i bilbranchen

Seneste tal tyder på, at bunden af coronakrisen er nået, og at både nybilsalget og eftermarkedet er på vej tilbage mod niveauet før corona-situationen satte ind.

Koed udnævner ny direktør

Plus

Steffensen ude som direktør

Det betaler sig at klippe ledningen

Plus

Auto-G indleder nyt kemi-samarbejde

Den tysk specialist i kemi og additiver, Pro-Tec, skal styrke Proline Centrene under Auto-G, der bliver rebrandet med nye skiltepakker, logo og produkter.

Corona og konsekvenserne
Lønkompensationen forlænges

Frem til 29. august kan virksomheder fortsat søge om kompensation for at sende ansatte hjem med løn. Den danske autobranche har pr. 11 maj fået lønkompensation for over 300 mio. kr.

Plus

18 konkurser i autobranchen i maj

Se her den seneste oversigt over konkurser i branchen fra Statstidende.

MG vælger Digital-Servicebook som leverandør

Digital tilgang hos relancerede MG til bilsalg og servicemarkedet har ført til det nye samarbejde. Digital-Servicebook forventer flere bilmærker i sit system.

Plus

Dansk produktion af automåtter flyttet til Aarhus

Avant Denmark A/S har flyttet sin måtteproduktion til domicilet i Aarhus N og har installeret en række produktionsmaskiner i et hjørne af sit store lager med alskens biltilbehør.

Plus

Vækst i bilpleje for Würth

Trods et svært marked i en tid, hvor bilpleje- og klargøringsområdet har trange kår, er der fremgang hos Würth på området.

Værksteder certificeres i lakforsegling

Håndsprit kan skade bilens kabine

Plus

VSA ser dagens lys

Hæder til lille autoværksted

Plus

Ny synslov bliver slanket

Plus

FTZ og Bell Add klar med smøretabel for additiver

Autogrossisten FTZ og additivspecialisten Bell Add indleder samarbejde på både salgskanaler, servicefunktioner og smøretabeller

Brug for flere lærlinge - også midt i en krisetid

Værksted flytter på ganske få uger

Plus

Tre nye i bestyrelsen hos Skorstensgaard

Alt om trykluft i gratis bog

Plus

Ny webshop med biludstyr har trykket på startknappen

Plus

Racerklassen TCR er på TV - konkurrenten Super GT på Facebook

Plus

Ny direktør for Hella i Danmark

Plus

Lak-adgang til Forsi igen

Motorstyrelsen åbner igen dørene

Motorekspedition i Høje Taastrup åbner den 22. juni

Plus

Ejeren af Quickpoint: Kannibalisme? Overhovedet ikke

Corona og konsekvenserne
Lakleverandør i kamp mod coronaen

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Udviklingen i bilvaskemarkedet?

Består din virksomhed af bodybuildere til løft af tønder?

Nyt Vaskeanlæg hos AH Fragt i Vejen

Efterspurgt funktion til bilforhandleres hjemmeside klar

Blikkenslager / Tekniske isolatør søges

DFD's helt egen shop er nu live

Vidste du, at du kan spare plads ved at stable beholdere?

En emballage der gør en forskel

Yderligere støtte til erhvervsuddannelserne

Hvad siger du til et gratis miljøtjek?

Enorm efterspørgsel på lejebiler og mobilitetsløsninger

Centralstøvsugeranlæg til produktionshal til frøproduktion

Er den nye Defender for blød? Her er Ineos Grenadier

Punkt- og støvsugning fra posepakkemaskine hos Wewers Mørtel

Tilbage til fremtiden - brugttest af BMW i8

Gratis e-fakturering - e-conomic sætter ny standard

Tre trin for at finde dit nye brandsikre skab fra DENIOS

Nyt overblik i AutoDesktop gør mersalg lettere

Coronafrygt? Kør-selv er den sikreste form for ferie

Udsugning af olietåge og svejserøg hos J.E. Pedersen

Kabelforskrækket? Nu kan Jaguar I-Pace oplades trådløst

Har du hørt om SpillGuard®?

Mange forespørgsler på udsugning hos tandlæger i hele Verden

Højresvingskamera giver bedre overblik

Øget effektivitet med MoonWalk - automatiseret blandeanlag

Send til en kollega

0.265