Hvor meget salg er der i hjemmesider når alt kommer til alt

MARKEDSFØRING Hvilken hjemmeside giver den mest brugervenlige inkøbsoplevelse og dermed det bedste salg? Det spørgsmål vil Motor-magasinet besvare i samarbejde med analysefirmaerne Usergap og Novicell, som i de kommende uger vil undersøge en række af landets største bilmærkers hjemmesider - blandt dem Volkswagens og Peugeots.
Det drejer sig om Citroën, Ford, Mercedes, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Skoda, Toyota og Volkswagen - samt to, outsidere, Lamborghini og Subaru. Hjemmesiderne bliver brugertestet for alt fra relevans og troværdighed til design og brugervenlighed.
Undersøgelsen foregår rent praktisk ved, at UserGap tester på cirka 500 test-personer, der gennemfører en benchmark af tre selskabers hjemmesider i tilfældig rækkefølge, så alle måles op imod alle.
Vi opdaterer løbende fra processen og præsenterer det færdige resultat i /marts/april.
Læs om undersøgelsen her.