23948sdkhjf

Hvor meget salg er der i hjemmesider når alt kommer til alt

Semler med Volkswagen, Skoda og andre mærker er mestre i at sælge biler – men er de også mestre i markedsføring via hjemmesider? Vi undersøger de førende bilmærkers hjemmesider.

MARKEDSFØRING Hvilken hjemmeside giver den mest brugervenlige inkøbsoplevelse og dermed det bedste salg? Det spørgsmål vil Motor-magasinet besvare i samarbejde med analysefirmaerne Usergap og Novicell, som i de kommende uger vil undersøge en række af landets største bilmærkers hjemmesider - blandt dem Volkswagens og Peugeots.

Det drejer sig om Citroën, Ford, Mercedes, Nissan, Opel, Peugeot, Renault, Skoda, Toyota og Volkswagen - samt to, outsidere, Lamborghini og Subaru. Hjemmesiderne bliver brugertestet for alt fra relevans og troværdighed til design og brugervenlighed.

Undersøgelsen foregår rent praktisk ved, at UserGap tester på cirka 500 test-personer, der gennemfører en benchmark af tre selskabers hjemmesider i tilfældig rækkefølge, så alle måles op imod alle.

Vi opdaterer løbende fra processen og præsenterer det færdige resultat i /marts/april.

Læs om undersøgelsen her.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125