EKSKLUSIVT Sportsvogne og hurtige premiumbiler køres ofte hårdere end en Yaris eller Astra. Derfor er bremseskiver nittet, boltet eller smeltet med stål mod støbejern en god løsning for lede varme væk og bremse fleksibelt. Den type skiver havde Brembo udstillet flere af på FTZ-messen, og en del branchefolk måtte absolut "se med fingrene". Det var en kærkommen lejlighed til dialog for eftermarkedscheferne Andrea Aghemo og Mattias Dixner på standen.
- Vi viser og demonstrerer alt omkring vores produkter til eftermarkedet, og forklarer omkring borede skiver contra rillede og UV-coating mod rust samt vores bremseklodser. Det er rart at være så tæt på mekanikerne, der skifter vores dele, sagde Andrea Aghemo til fagbladets udsendte.
Premium-skiverne med aluminium-bærehovede er eksempelvis 30 procent lettere end skiver i rent støbejern.
App med specifikationer
Nyt fra Brembo er blandt andet en app, hvor mekanikere i fire lande kan fremsøge udbuddet af dele til en bil via nummerpladen, dog endnu ikke i Danmark, hvor man må søge på bilmodel. De tekniske specifikationer på alle bremseløsninger til den aktuelle bil fremgår.
Brembo har også for nylig lanceret et program med 300 caliper reparationskits til eftermarkedet i Danmark og øvrige lande.
- Vi har været repræsenteret i Danmark via FTZ i mange år, og vi øger salget en smule trods hård konkurrence. Brembo er jo et historisk mærke og kendt for dele til specialbiler. Premium-segmentet er meget vigtigt for vores produkter, sagde Andrea Aghemo.
400 VM’er bag sig
Brembo har store engagementer i motorsport med mere end 400 verdensmesterskaber bag sig. Den italienske koncern opererer i 15 lande på tre kontinenter med 25 fabrikker og beskæftiger næsten 11.000 medarbejder, hvoraf 10 procent er ingeniører og produktspecialister i udviklingsafdelingen.
Guf for bremse-entusiaster øger salget
Brembo vækster trods konkurrence - ikke mindst takket være nye nittede, boltede og sammenføjede premium-skiver. En app og 300 caliper-kits er nyt fra Italien.