KONFLIKT Forlydender i branchen vil vide, at Skorstensgaards fremadstormende værkstedskoncept, med åbninger af afdelinger konstant over hele landet, blandt andet tilskynder de ansatte mekanikere til at skifte velfungerende bildele i utide, tilskyndet af et uofficielt aflønningssystem. Samt at Skorstensgaard skulle ændre på reservedelspriser fra sine leverandører ved først uofficielt at lægge en procentsats til og derefter trække den fra på fakturaen, så bilejerne tror, de får rabat på delene.
Adm. direktør Anders Skorstensgaard tager stærkt afstand fra de verserende rygter i branchen.
- Det er fuldstændigt absurde rygter. Vi har slet ikke bonuslønnede mekanikere, og vi tilskynder på ingen måde til overreparation eller lignende. Vi har i Skorstensgaard procedurer med et to-faktor system, hvor både en mekaniker og en værkfører skal se på de dele, der skal skiftes, for at sikre høj kvalitet og korrekt vurdering af reparationen, siger Anders Skorstensgaard og fortsætter:
- Vedrørende vores priser er det ret enkelt: For alle bilejere er det nemlig prisen nede i højre hjørne, der er afgørende. Og vi har dokumentation for, at vi er op til 40 procent billigere end mærkeværksteder herhjemme og på niveau med værkstederne i Tyskland. Så mærkedelen er til enhver tid velkommen til at sammenligne priser. Vi er klar, siger Anders Skorstensgaard.
Skorstensgaard maner rygter om fusk i jorden
Den stærkt ekspanderende værkstedskæde bliver beskyldt for at skifte dele i utide og at ændre reservedelspriser på fakturaer.