23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Første SCR-system til eftermarkedet er klart

Udstødningsproducenten Walker introducerer et selektivt katalytisk reduktionssystem, der nu er tilgængeligt til varevognen Ford Transit årgang 2016.

UDVIKLING Den globale leverandør af udstødningssystemer og dele til at rense udstødningsgassen på alle biler, Walker, kan nu levere de første erstatningsdele til det katalytiske reduktionssystem, der i daglig tale kaldes SCR.

Det nye system, der er lagervare til Ford Transit varevogne, består af både et dieselpartikelfilter og en SCR-katalysator.

SCR-teknologi bruges til at reducere skadelige emissioner fra biler, tog, skibe, fabrikker med mere. Gennem årene har køretøjsfabrikanter samarbejdet med føren-de leverandører af emissionskontrol-systemer, inklusive Walker, om at udvikle strategier til reduktion af nitrogenoxid (NOx) - altså emissioner produceret af dieselmotorer. Tenneco SCR-systemer, der er installeret på lette køretøjer siden 2010, har vist sig at være effektive til at omdanne mere end 95 procent af NOx-gasser til vanddamp og molekylært nitrogen.

Nu er SCR-systemet nået til eftermarkedet.

- Walker er en pioner og førende leverandør af mange af de avancerede emissionskontrolteknologier, herunder SCR, der bruges af globale OEM’er. Introduktion af et Walker SCR-system til eftermarkedet var et naturligt næste skridt for os, da vi fortsætter med at udvide vores markedsdækning og tilpasse os udviklingen i de globale emissionskrav, siger Bernhard Nørby, der er direktør for Walker Danmark.

Sprøjter med AdBlue
Moderne SCR-systemer, der er produceret af Walker, består af flere komponenter, herunder en tilsætningsbeholder, der huser reducerende væske, en additiv-injektor til at sprøjte denne væske ind i udstødningssystemet, en mikserenhed der blander AdBlue tilsætningsstoffet godt med udstødningsgasserne, en SCR-katalysator, hvor de kemiske reaktioner finder sted samt en elektronisk kontrolenhed, der fungerer sammen med flere sensorer. Mængden af reduktionsmiddel, der tilføjes til systemet, svarer til 5 til 7 procent af brændstofforbruget.kile

BREAKING
{{ article.headline }}
0.203|