ELBIL-TEKNIKER Selvfølgelig skal vi fotografere elbil-tekniker Stefan Dahlsgaard ved en elbil. Stefan er jo elbil-tekniker.
Men der er i dag ingen bil på el inde på værkstedet - så vi må gå ud i butikken.
Vi er på besøg hos Hyundai-Birkerød knap 15 km nord for København. Hyundai, der jo sammen med Kia og Tesla - takket være den nye model 3 til 440.000 kr. - har lagt sig i spidsen for elbilsalget i Danmark. Lige nu har Hyundai to elbiler på programmet, Kona Electric og Ioniq, dertil forskellige former for hybrider.
- Hyundai har jo et rimeligt stort program af elbiler, konstaterer Stefan. Og med de mange elbiler - de betyder jo, at man må tænke lidt anderledes, når man skal reparere og servicere dem.
- Men elbiler - de er jo spændende, selvfølgelig er de det. Og de er jo fremtiden.
- Så jeg følger jo også med i alt det nye. Og på den måde udvikler man sig som tekniker. Så sådan er det jo at være mekaniker i dag - eller teknikker hedder det jo efterhånden.
Stefan Dahlsgaard kom i lære i 2002 og blev uddannet i 2005.
- Den gang var det jo ikke på grund af elbiler - den gang var der vel slet ingen elbiler, fundere han - jae, joe, en Ellert måske. Ellers ikke.
- Så jeg gik ind i faget på grund af min begejstring for biler og motorer. Men i dag er det jo anderledes; nu kan man jo også søge ind i den firehjulede verden på grund af begejstring for elbiler - og computere og den slags.
Og så er det vi diskuterer, hvor vi skal lave billedet. "Nej, der er ingen elbiler inde på værkstedet. Det er jo en Hyundai for pokker..." - underforstået at en Hyundai aldrig går i stykker.
Mød elbilsteknikeren
Man skal tænke anderledes, når man står ved en elbil. Men elbiler er spændende - klart er de det. Skarpe ord fra en mand, der er hands on med de nye biler.