23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Mød elbilsteknikeren

Man skal tænke anderledes, når man står ved en elbil. Men elbiler er spændende - klart er de det. Skarpe ord fra en mand, der er hands on med de nye biler.

ELBIL-TEKNIKER Selvfølgelig skal vi fotografere elbil-tekniker Stefan Dahlsgaard ved en elbil. Stefan er jo elbil-tekniker.

Men der er i dag ingen bil på el inde på værkstedet - så vi må gå ud i butikken.

Vi er på besøg hos Hyundai-Birkerød knap 15 km nord for København. Hyundai, der jo sammen med Kia og Tesla - takket være den nye model 3 til 440.000 kr. - har lagt sig i spidsen for elbilsalget i Danmark. Lige nu har Hyundai to elbiler på programmet, Kona Electric og Ioniq, dertil forskellige former for hybrider.

- Hyundai har jo et rimeligt stort program af elbiler, konstaterer Stefan. Og med de mange elbiler - de betyder jo, at man må tænke lidt anderledes, når man skal reparere og servicere dem.

- Men elbiler - de er jo spændende, selvfølgelig er de det. Og de er jo fremtiden.

- Så jeg følger jo også med i alt det nye. Og på den måde udvikler man sig som tekniker. Så sådan er det jo at være mekaniker i dag - eller teknikker hedder det jo efterhånden.

Stefan Dahlsgaard kom i lære i 2002 og blev uddannet i 2005.

- Den gang var det jo ikke på grund af elbiler - den gang var der vel slet ingen elbiler, fundere han - jae, joe, en Ellert måske. Ellers ikke.

- Så jeg gik ind i faget på grund af min begejstring for biler og motorer. Men i dag er det jo anderledes; nu kan man jo også søge ind i den firehjulede verden på grund af begejstring for elbiler - og computere og den slags.

Og så er det vi diskuterer, hvor vi skal lave billedet. "Nej, der er ingen elbiler inde på værkstedet. Det er jo en Hyundai for pokker..." - underforstået at en Hyundai aldrig går i stykker.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.157|instance-web01