23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Danskerne foretrækker langsigtet leasing

Korttidsleasing er ikke det store hit, viser ugens tal fra Voxmeter.

UGENS TAL Hvis man gerne vil have en bil at køre i, kan der være fordele ved at lease frem for at købe. Man har f.eks. ikke de samme faste udgifter ved leasing, som man har, når man ejer en bil. Derudover kan det være en god løsning, hvis man f.eks. kun har brug for en bil i en kortere periode. Seneste tal fra Voxmeters databank CEM Cars Intelligence viser dog, at de fleste danskere, der påtænker at lease, ville vælge en længere leasingperiode.



Det er en markant andel, der tænker langsigtet i forhold til leasing. Det er nemlig hele 39,8%, der ville foretrække at lease i over et år. Den næsthøjeste andel er helt nede på 17,4%, der ville vælge en leasingperiode på 7-12 måneder. Endnu mindre er den andel, der vil vælge at lease henholdsvist 4-6 måneder (5,6%) og under 4 måneder (3,7%).



Hvis man skal sælge og markedsføre leasingaftaler, kan man drage stor fordel af disse tal. På nuværende tidspunkt kan spores flest potentielle kunder af de længerevarende leasingaftaler, og det er således oplagt at lægge fokus her. Alternativt kan man anvende tallene som en anledning til at se på, hvordan man kan gøre korte leasingaftaler mere attraktive for danskerne. bauer

BREAKING
{{ article.headline }}
0.141