23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Bilstatistik 2.0 - nu meget mere end biler

DBI IT har udvidet sin platform til en bredere skare af salgs-aktører i og udenfor autobranchen.

IT-FACELIFT Nu kan de mere end 4000 brugere af it-værktøjet bilstatistik.dk kunnet benytte en ny version af den populære platform. Den nye udgave har skabt endnu flere digitale muligheder med introduktionen af data om ikke bare biler men om samtlige typer registreringspligtige køretøjer på de danske veje - både for platformens nuværende brugere og aktører fra nye målgrupper.

Holdet bag bilstatistik.dk, der drives af DBI IT, ser frem til at skabe værdi for endnu flere interessenter.

- Vi ønsker grundlæggende at forsyne vores interessenter med værdifulde input til bedre at kunne overskue og bearbejde markedet. Med investeringerne i de nye tiltag ser vi frem til at kunne hjælpe en endnu bredere skare af aktører med at skabe mere datadrevne forretningsgange, og samtidig give vores eksisterende kunder bedre og hurtigere værktøjer, siger salgsdirektør for DBI IT, Peter Andersen.

Flere købsparate kunder

Netop det stigende behov for mere datadrevne arbejdsgange er én af årsagerne til de omfattende investeringer og forbedringer af platformen.

På samme måde som en bilforhandler eller et leasingselskab hidtil har kunnet bruge bilstatistik.dk til at finde de mest købsparate kunder på baggrund af kriterier som for eksempel køretøjers alder, leasingudløb eller virksomhedernes nøgletal, så vil eksempelvis en reservedels-, traktor- eller trailerforhandler i dag kunne foretage lignende søgninger på baggrund af kriterier, der er relevante for netop deres forretning.

En bedre brugeroplevelse

Peter Andersen fortæller desuden, at drivkraften ikke udelukkende har været at udbrede værktøjet til nye markeder. Med både ny hjemmeside, brugerfladeoptimering og et gennemrenoveret datagrundlag er det ambitionen at give den generelle brugeroplevelse et mærkbart løft. Det gælder både søgemuligheder, svartider og opdateringsstabilitet.

- Vi insisterer på at være tæt på vores kunder, og det er med udgangspunkt i deres løbende feedback, at vi har udviklet - og fortsat vil udvikle - Bilstatistik og resten af vores forretning. Vi ved, at der sidder rigtig mange og benytter vores værktøj både i strategiplanlægningen, den daglige administration og selvfølgelig som lead-genereringsværktøj, og det er det, der har været omdrejningspunktet for os, tilføjer Peter Andersen. 
 
 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|