23948sdkhjf

Virtual og augmented reality på værkstedet

Autopstenhoj præsenterer fremtidsorienteret pilotprojekt på Automechanika.

TEKNOLOGI I disse tider, hvor tingene sker i hæsblæsende fart, og hvor alle taler om IoT (Internet of Things) og digitalisering, har Autopstenhoj besluttet at investere i fremtidens teknologier til gavn for både kunder og forhandlere.

På Automechanika i Frankfurt 11. til 15. september vil Autopstenhoj præsentere sine første to VR-modeller fra Mercedes-Benz Beresa i Münster, Tyskland, og BMW Märtin i Freiburg, Tyskland.

- Her kan besøgende nyde den fulde oplevelse af at gå gennem disse fantastiske værksteder - enten på en skærm eller med VR-briller som om man var der i virkeligheden, opfordrer adm. direktør for Stenhøj DK, Søren V. Olesen, og tilføjer:

- Inden for disse VR-modeller har Autopstenhoj defineret visse info-punkter, hvor man får supplerende oplysninger om produkterne, for eksempel brochurer, målskitser og videoer - mulighederne er uendelige.

Rumfølelse med Autopstenhoj

Dels viser Autopstenhoj det nye AR-projekt med en app, hvor man kan scanne sine omgivelser og derefter anbringe produkterne i dem. Blot for at give et indtryk af, hvordan det kunne se ud i virkeligheden.

Man kan desuden bruge sin smartphone eller tablet til at komme helt tæt på selve produktet - og endda virtuelt komme ned under det og se produktet helt ned til mindste detalje.

Autopstenhoj - Uplifting Experiences på Automechanika er et pilotprojekt, som bliver præsenteret til kunder og partnere. Formålet er at indsamle tilbagemeldinger, ideer og indspark af enhver art.

VR/AR-præsentationen er integreret i Autopstenhojs stand G96 i hal 8.0 på Automechanika 2018.

Firmaet giver med dette ambitiøse projekt fremtidige kunder et førstehåndsindtryk af, hvordan det kunne se ud i deres nye værksted og tilføjer naturligvis detaljerede informationer om produkterne. Det er fremtiden inden for værkstedsindretning, som Autopstenhoj tilstræber at være på forkant med.

Dansk repræsentation

I år deler Autopstenhoj standplads med blandt andet Stenhøj DK, som vil være repræsenteret på messen alle dage.

- Vi har taget alle vores konsulenter med til Frankfurt. Både for at give dem inspiration og nye input fra branchen, men så absolut også for at møde det voksende antal af vores kunder, der kommer på messen, fortæller Søren V. Olesen.

Større synlighed

Stenhøj Gruppen har samlet gruppens selskaber, der opererer i det automotive segment, på en fælles stand.

- Formålet med at give Stenhøj som gruppe en større synlighed er at demonstrere den diversitet, Stenhøj Gruppen består af i dag.

Den bredde og dybde, vores forretning har i dag, gør, at vi gennem vores selskaber repræsenterer hele forsyningskæden til den automotive branche, udtaler direktør og ejer af Stenhøj, Søren Dyøe Madsen.

Stenhøj Gruppen har ekspanderet eksplosivt de sidste år - senest med tilføjelsen af Tecalemit i Finland, Estland og Lithauen.

- Og vi har stadig planer for fremtiden. Gruppen ønsker fortsat om at udvide forretningen både geografisk, på produktniveau og inden for salg- og serviceområdet, tilføjer Søren Dyøe Madsen.

Kommenter på artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Send til en kollega

0.14