NETFLIX-VASK Vask ubegrænset for et fast beløb om måneden, og gør det i alle afdelinger. Det er Grundloven hos kæden Wash World, der er tæt på at runde vaskehal nummer 30, hvilket er tæt på en fordobling på lidt over et år. Men efterhånden som der kommer flere vaskehaller til, stiger behovet for teknikere, der skal holde vaskeverdenen kørende. Det forklarer Anders Rossing, der er salgs- og marketingschef hos Wash World.
- Vi har for nyligt ansat vores første teknikere i egne rækker, og det er noget, vi kommer til at gøre mere i den kommende tid. Vi vil gerne have kontrol over alle de led, der forbedrer kundeoplevelsen, hvilket selvfølgelig også omfatter drift og vedligeholdelse, forklarer Anders Rossing.
Wash World blev grundlagt i 2012 og åbnede året efter sin første vaskehal. Kæden er familieejet, og bag den står en gren af Rossing-familien, der nok er bedst kendt for Fitness World. Det var også her, forretningsmodellen tog sit udspring, og det er den, Wash World holder fast i.
- Vi er glade og trygge ved den kundebase, vi er ved at have opbygget, og vi føler en god kundeloyalitet, hvilket er vigtigt på et konkurrencepræget marked, siger Anders Rossing.
Overskuddet kommer
Seneste regnskab for Wash World viser, at kæden giver underskud.
Tallene viser dog også, at man har brugt omkring 71 millioner kroner alene i 2017 på at opføre nye vaskehaller rundt om i landet, senest med en afdeling i Aalborg. Det er et sejt træk, men troen er stærk hos Anders Rossing, der er søn af Jesper Rossing, som har grundlagt Wash World.
- Volumen er stikordet hos os, og det er på den måde, vi skal konkurrere på, foruden det med at nedbringe tidsspildet foran en lukket vaskehalsport. Men inden for de næste par år skal vi give overskud, siger han.
Væk med hjemmevask
Der bliver i runde tal gennemført over otte millioner bilvaske om året, og ifølge Drivkraft Danmark er andelen af hjemmevaske stagnerende, mens vægtfordelingen de senere år er tippet mere over mod vaskeanlæggene. Det er også en del af missionen for Wash World.
- Vi vil gerne have flere over i en vaskehal, fordi et moderne anlæg bruger langt mindre vand og dermed kemikalier, end en vask i indkørslen gør. Og med hvad vi selv betegner som nogle konkurrencedygtige priser er incitamentet for at køre hen til en vaskehal blevet endnu større, fortæller Anders Rossing.
Wash World jagter teknikere
Bilvask på abonnement har på lidt over et år fordoblet antallet af vaskehaller for virksomheden i familie med Fitness World.