23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Ny testmetode: Forbruget skrues kunstigt op

Indtil nu har brændstoftallene på moderne biler været overdrevne, men det kan være på vej til at ændre sig.

MÅLEMETODER Meget tyder på, at de nye målemetoder for bilers brændstoftal Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure (WLTP) kan gå hen og blive en hovedpine for ikke kun miljøforkæmperne, men også for de danske forbrugere, skriver fagbladet Ingeniøren.

En støre undersøgelse udført af den såkaldte EU-kommissionen Joint Research Center (JRC) har set på, hvordan overgangen fra de nuværende NEDC-tal og så til WLTP egentlig bliver lavpraktisk hen over årene 2021-2025. Og ifølge forskningsrapport åbner det en port for en ny type brændstoffusk - nemlig underdrivelse. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172