23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Le Mans - det er Porsche-kurverne

David Heinemeier-Hansson - og jo, han er vitterligt dansker. Atter i år i LMP2, denne gang i en Ligier. Gad vide, om han kan komme på podiet, hvis hans mekanikere ikke må lave hul i karrosseriet ...

LE MANS Heinemeier: Du husker det sikkert. Sidste år var danskeren David Heinemeier-Hansson på podiet i sin LMP2-racer. Indtil han alligevel ikke var det, fordi teamet fik bortdømt sin placering på grund af et "ulovligt hul" i karrosseriet.

Hvad er så dine forventninger i år, David?

- I modsætning til sidste år, så dukker vi ikke op som favoritter. Jeg skal køre i en Ligier i år, og selvom den har taget et stort spring frem i forhold til Oreca, så mangler der nok alligevel en lille smule. Til gengæld har vi en stærk kørebesætning og et af de bedste mekanikerhold i løbet. Desuden er konkurrence ikke nær så stram i år i LMP2 som den var sidste år. 20 biler mod 25 og færre super lineups. Så jeg tror bestemt vi har chance for et podium, hvis vi kan komme igennem uden at skulle lave hul i bilen.

Lige der kom et rigtigt godt Heinemeier-grin.

Hvad er det ultimative ved Le Mans?

- Le Mans er Porsche-kurverne. Det er de mest intimiderende kurver i motorsport. Super hurtige og betonen er utilgivelig og meget, meget tæt. Det er specielt tricky, når solen er gået ned. Det er rigtig mørkt, og man skal ramme sine punkter på en plet for at få en god omgangstid. Der findes ikke noget bedre sus.

flun

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078