23948sdkhjf

Net-reklamer skal sætte turbo på brugtbilsalget

Biltorvet A/s iværksætter digitalt fremstød for brugte biler i smart bannerkampagne til besøgende på bilsitet.

DIGITAL-SALG Nu skal der gang i brugtbilssalget i Danmark. Biltorvet.dk sætter alle hestekræfterne ind på at igangsætte en stor internet-reklamekampagne.

- Al den opsamlede digitale erfaring og specialviden omkring internettet, websider og søgemaskiner vil blive udnyttet maksimalt, for at nå ud til så mange som mulige potentielle kunder, lover Peter Larsen, COO, Biltorvet A/S.

Det betyder, at annoncerne på biltorvet.dk vil flyde over på resten af internettet. De brugte biler vil nemlig blive vist "intelligent" på alle de store og mest populære websider i Danmark via bannerreklamer. Konceptet er, at forhandlerne køber sig ind på bannerreklamerne, og dermed får de vist deres biler langt ud over biltorvet.dk.

Bilkunder er digitale

Det er ikke en generel brugtvognskampagne, men en kampagne målrettet biler fra de forhandlere, som er med i kampagnen, så de får fuld valuta for deres investering, oplyser Peter Larsen.

Hvorfor nu det? Jo, fordi bilkunderne i dag er digitale. Statistikkerne viser, at knap 70 procent af bilkunderne i dag kun besøger en til to bilforhandlere, før de køber en bil. Det skyldes, at de researcher hjemmefra via internettet. 95 procent af bilkøberne bruger tid online til research, og de bruger i snit 8 timer og 42 minutter på det. Det er i disse rørte vande, at bilforhandlerne kan fiske kunderne.

- Vi gør det med bannerreklamer, som indtil nu har været forbeholdt de få og oftest har været benyttet af bilimportørerne i forbindelse med nye biler. Men når branchen slår sig sammen via Biltorvet, kan vi sammen løfte niveauet til fælles glæde for hele branchen, forsikrer Peter Larsen.

Bannere med retargeting

Konkret vises salgsbiler fra biltorvet.dk i bannere på alle de store websider i Danmark. Ikke alle biler vises – kun de salgsbiler, som er med i kampagnen. Det sker på en meget smart metode, der kaldes retargeting.

Som illustrationen her på siden viser, går retargeting ud på, at den enkelte bruger får vist biler, som han har set på biltorvet.dk, i bannere.

- Vi er altså i stand til at registrere brugerens færden fra Biltorvet.dk og følge med ham på den videre rejse på nettet. Her viser vi de biler, han så på biltorvet.dk i bannere. Det sikrer, at brugeren kun får vist relevante biler. Når han klikker på bilen i banneret, bliver han ført tilbage til biltorvet.dk eller bilforhandlerens hjemmeside. Først når det sker, bliver forhandleren faktureret for et klik, uddyber Peter Larsen.

Mange fordele

Fordelen ved at købe bannere gennem Biltorvets kampagne er, ifølge selskabet, mange. For det første oplyser Biltorvet at have helt styr på teknikken. Samtidigt kan bannerne fås til en angiveligt god pris, fordi branchen sammen køber så massivt ind. Biltorvet.dk har derudover en masse daglige brugere som kan indgå i kampagnen – altså som kan retarges.

- Som udgangspunkt er det "no cure - no pay". Det vil sige, at bilforhandlerne kun betaler for det antal gange, potentielle kunder klikker på bannerreklamen med deres biler. Det syntes vi er mest fair, siger Peter Larsen.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.203