23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Gulpladebilerne i vores univers

Så er der premiere på den nye sektion, På Gule Plader. En 20-siders special-avis inde i Motor-magasinet. Bilerne i På Gule Pladers univers kommer her.

TYPER Krise! Hvilken krise? Den internationale finanskrise 2008 er så langt væk, at følgerne for længst har lagt sig. Så Danmark har det generelt godt disse år. Det gi’r øget aktivitet på alle pladser, ikke mindst i bygge- og håndværkerfagene. Det fører direkte til større behov for fagenes biler - erhvervsbilerne på gule plader.

En kombination af de gode tider og internettets stadigt større betydning fører til mere og mere handel på netop nettet. Og de mange varer skal jo leveres ud til kunderne. Af en varevogn.

Befolkningerne i de vestlige lande koncentreres mere og mere i byerne og udledningen af CO2 fra bl.a. biler og varebiler er et stadigt problem. Og internethandelen vokser. Den kombination øger kravet til at varevogne kan køre på el.

Så derfor: Et stadigt behov for flere varebiler kombineret med kravet om stadigt rene biler fører til en hurtig udvikling på bilfabrikkerne - der skal konstrueres og bygges flere varebiler, og der skal udvikles stadigt renere biler.

Resultatet er, at denne del af bilverdenen er i en rivende udvikling lige nu.

Fem typer gulpladebiler

Derfor lancerer vi nu På Gule Plader, der kommer hele gulplade-verdenen rundt med de nye varebiler som omdrejningspunkt. De fem vigtigste typer er de egentlige kassebiler som helt typisk Ford Transit, Volkswagen Transporter og Mercedes Sprinter. Vi stiller skarpt på både de små og de store - eller de korte og de lange, om du vil.

Dernæst er små varebiler som Ford Connect og Volkswagen Caddy en afgørende type gulpladebil. Der skal jo også køres nogle pizzaer ud.

To typer gulpladebiler, der fylder mere og mere hos køberne og dermed importører og forhandlere - og værksteder i øvrigt - er SUV’er og pickup-trucks. SUV på gule plader er først og fremmest og i den grad Nissan Qashqai, men også dens franske halvbror, Renault Kadjar.

Populære pickup-trucks er et battle mellem Japan og Europa: Fra den opgående sols land f.eks. Toyota Highlux og fra den anden side af kloden, Ford Ranger og senest også Volkswagen Amarok.

Ud over disse fem typer biler på gule nummerplader hører også f.eks. mindre busser, forskellige typer ladvogne og bare helt almindelige hatchbacks indregistreret på netop gule nummerplader med i det naturlige indhold i På Gule Plader. Bare der er en motor, fire og nogle gange seks hjul og egenvægten er under 3.500 kg - så er vi kørt.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.046