23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Dansk ’tire-taxi’ får offroad-egenskaber

Simpel dækruller fra det danske firma Flex1One kommer nu i en udgave til de mere grove underlag.

HJUL Godt nok arbejder mange moderne værksteder ud fra en målsætning om, at værkstedsgulvet skal være - efter omstændighederne - pænt og rent, men derfor kan der stadig være brug for løfteudstyr, som klarer de lidt mere hårdføre eller ujævne underlag.

Derfor er den danske producent af værkstedsinventar Flex1One klar med en ny udgave af sin såkaldte ’Tire Taxi’, som den kaldes i USA, altså en ny flytter til hjul, der skal køres i stedet for bæres. Wheel Trolley’en, som den hedder, kommer nu en offroad-udgave, der i følge opfinderne bag kan tåle ujævne værkstedsgulve og gårdspladser. Kenneth Kristensen, der er adm. direktør hos Flex1One og som i sin tid kom på idéen til hjulflytteren, supplerer:

- Vi ved, at at Wheel Trolley’en er blevet et vigtigt redskab til mange former for transport på værkstederne - både indenfor og udenfor - og derfor giver det god mening med de mere terrængående hjul, siger Kenneth Kristensen.

Vægten stiger
Wheel Trolley’en er et ganske vigtigt stykke rullende værktøj for Flex1One, der hvert år sælger omkring 60.000 styk om åre, blandt til amerikanske værksteder, hvor den altså er døbt Tire Taxi.

Opfindelsen har eksisteret i over ti år og startede oprindeligt ud med 120 kilogram og en diameter på 63 centimer. De specifikationer kan man stadig få den dag i dag, men fordi dæk er blevet større og tungere over årene, kan Tire Taxi’en fås i syv forskellige udgaver, hvor den kraftigste kan bære 250 kilogram og tilbyde en bæreflade på 80 centimer.

Offroad-versionen, der er bygget til de knap så kliniske overflader, kan dog bære knap så meget. Den kan tåle 180 kilogram.

- Der var engang, at fire hjul som oftest vejede under 120 kilogram, men hjul bliver stille og roligt større, og derfor er tiden moden til en Wheel Trolley-model, der kan bære noget mere, siger Kenneth Kristensen. Som udgangspunkt kommer den rullende hjultaxi i den orange farve, men Basis-udgaven af Wheel Trolley laves også som private brand i både ind- og udland. Den kan altså støbes i andre farver og med andre logoer.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.121