23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Flexrør i strik

Normalt er flexrør vævede, men strikkede flexrør er på vej, og de forbliver fleksible i modsætning til de flettede.
STRIKKET

Flexrørstykker er kommet for at blive, og de er nødvendige for at give udstødningssystemet den nødvendige bevægelsesfrihed, så revner i forbindelse med vibrationer og vrid helt kan undgås. Dog har de vævede flexrør en tendens til at blive både stive og mindre fleksible i takt med at alderen stiger. Skidt og snavs har en kedelig tendens til at binde sig i det vævede materiale, og derved mister flexrørstykkerne deres fleksibilitet over tid.

Større bevægelsesfrihed

Disse mangler har det store tyske udstødningsfirma Ernst gjort noget ved i form af en ny type flexrør, hvor der i stedet for flet er en strikket maske yderst. I følge salgskonsulent Frank Rademacher fra Ernst tillader giver strik flere fordele frem for flet.

- Vi leverer OEM udstødningssystemer til flere bilfabrikker, og tilbyder samtidig salg til eftermarkedet, og i Danmark foregår det via FTZ. Grunden til, at der nu anvendes strik på udstødningssystemets bevægelige del, er den simple, at det holder længere, og strik tillader langt større bevægelser end det, de konventionelle flexrør kan tilbyde. Det betyder længere levetid, og et udstødningssystem, som ikke udsættes for så store bevægelser, at det på sigt kan føre til revner eller andre skader, fortæller Frank Rademacher.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.136|instance-web01