23948sdkhjf

Bilbasen tager tid

Bilkøberne bruger længst tid på app fra BilBasen.
MOBIL Hvert besøg på BilBasens app varer over ti minutter, som dermed har den klart længste besøgstid blandt de mest besøgte app’s

I december måned blev BilBasens app åbnet over én million gange, og i gennemsnit tog hvert besøg over ti minutter. Det viser tal fra Danske Medier Research. Dermed er tidsforbruget til søgninger efter brugte biler det klart højeste, blandt de 15 mest benyttede applikationer herhjemme, og det glæder Andrew Whitehair, der er direktør for BilBasen.

- For fem år siden foretog vi en investering på over 40 millioner kroner i at udvikle en ny app til BilBasen. Den er efterfølgende blevet videreudviklet, blandt andet med en af de bedste salgsfunktioner i verden, og vi kan konstatere, at brugerne benytter de mange funktioner i stor udstrækning, siger Andrew Whitehair.

I dag besøger over halvdelen af brugerne BilBasen fra mobile enheder, og den udvikling vil ifølge Andrew Whitehair fortsætte.

Downloadet 750.000 gange

Det ser ud til, at de eBay-­ejede selskaber i Danmark har fundet formlen til at holde på app-brugerne. Nummer to på listen over app’s med længst tidsforbrug er DBA app’en, som bruges i 8.49 minutter pr. besøg. På tredjepladsen kommer TV2 Mad med 4.51 minutter.

På BilBasen fortsætter udviklingen af app’en, der er downloadet over 750.000 gange siden lanceringen i 2011.

- De mobile platforme giver helt nye muligheder, og dem bruger vi for alvor i forhold til at forbedre brugeroplevelsen på app’en. Et af de bedste eksempler i den forbindelse er vores nye salgsfunktion, hvor det er muligt at sætte bilen til salg på under ét minut, og det har brugerne virkelig taget til sig, slutter Andrew Whitehair. bauer
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.187