23948sdkhjf

2016 med fortsat fokus på kunderne

Apps er vejen fra for Skat, der også i det nye år åbner op for mere selvbetjening – og gerne hører råd om forbedring fra branchen på nyt direkte telefonnummer.
SKAT Med det nye år skudt ind er det tid til at kigge på året, der er gået og på, hvad 2016 vil bringe. I Skat har vi i 2015 arbejdet på at gøre adgangen til motorområdet så nem som muligt og på at give vores kunder den bedste mulige oplevelse med Skat. Forbedringer i Motorregistret, app til køb af dagsbeviser til gulpladebiler og en mere direkte kundekontakt er nogle af de tiltag, 2015 har budt på. Vi er nået langt, men vi kan blive endnu bedre. Derfor vil vi gerne opfordre jer, vores kunder, til at kontakte os med gode eller dårlige oplevelser med Skat. Kun ved at høre om jeres oplevelser får vi en chance for at forbedre vores service.

Vi har løbende udviklet Motorregistret og åbnet stadig mere op for, at de virksomheder, som er registreret for registreringsafgift og/eller som nummerpladeoperatører, kan klare flest ekspeditioner uden, at Skat skal ind over.

Tallene viser, at

• Registrerede forhandlere værdiansætter 58 procent af alle de brugte køretøjer til import eller eksport.

• Nummerpladeoperatørerne klarer knap 80 procent af de årlige registreringer og ejer-/brugerskifter.

• 49 procent af de årlige ejer-/brugerskifter bliver klaret via selvbetjeningsløsningen i Motorregistret, hvor den nye ejer logger ind med NemID via skat.dk og omregistrerer det brugte køretøj.

Vi har stadig udfordringer med købere, som ikke omregistrerer de brugte køretøjer, de køber. Det er en af de ting, vi har arbejdet med i 2015, hvor vi for eksempel har ændret teksten på skat.dk/omregistrering. Det skulle gerne gøre det endnu lettere selv at klare sagerne – og så har vi en app på vej.

I 2015 udviklede vi en app til smartphones, hvor man kan købe dagsbeviser til gulpladebiler. Og nu er vi i fuld gang med at udvikle en app, som gør det muligt for private at omregistrere køb og salg af brugte køretøjer. Vores testpanel er ret begejstrede, så vi glæder os til at slippe appen løs i 2016.

Med kunden i fokus har vi fået oprettet et nyt direkte nummer - 72 22 28 09 - hvor nummerpladeoperatørerne kan ringe direkte til Skat Motor, når der sker fejl i Motorregistret. Igen en løsning, som er smart for begge parter. Kunderne har direkte indgang til de medarbejdere, som de skal tale med, så vi hurtigere kan få løst de problemer, der måtte være.

Godt nytår!

Brian Paust Nielsen,

underdirektør i Skat

Artiklen er en del af temaet Nytårsudtalelser.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125