23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Er Ferrari bagud på teknik?

Den nye Ferrari 488 GTB mangler vel hybrid, kulfiber og firehjulstræk – har Italienerne glemt noget? Vi spørger Ferrari.
BILTEKNIK

Den måske bedste sportsvogns-nyhed i år er Ferrari 488 GTB. Moderne teknik med turbo, let konstruktion med aluminium og køreegenskaber så effektive, at det næsten kan være svært at forstå – ”for pokker, hvordan kan noget på fire hjul stå så fast…”





Der er ikke én, men mange opskrifter på den sublime sportsvogn. Og andre fabrikker har stor succes med andre tekniske løsninger end i 488 GTB. Så hvorfor har Ferrari valgt at bygge bilen op omkring et chassis af aluminium – og ikke af kulfiber som konkurrenten McLaren? Hvorfor har italienerne valgt en turbomotor – og ikke en hybridmotor som de selv anvender i LaFerrari - Formel 1 i øvrigt? Og hvorfor har ingeniørerne valgt baghjulstræk – og ikke firehjulstræk som konkurrenterne Audi og Lamborghini.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.173