23948sdkhjf

Motor-magasinets udgiver skifter navn

Motor-magasinets udgiver, det tidligere Danske Fagmedier, skifter navn til Nordiske Medier.
Som læser tænker man ikke nødvendigvis så meget over, hvem der står bag nyhedsbreve og trykte medier. Men fremover bliver Nordiske Medier nyt og fælles firmanavn for alle medier under det dermed tidligere Danske Fagmedier A/S og Industry Supply A/S. Begge selskaber har Nordjyske Medier A/S som ejer.

Læserne kender nok et de trykte medier som Licitationen – Byggeriets Dagblad, Motor-magasinet, Jern & Maskinindustrien, Transportmagasinet, Magasinet Pleje eller Mester Tidende. Eller også er de tilmeldt nyhedsbreve på Building Supply, Metal Supply, Wood Supply, Food Supply, Electronic Supply, Energy Supply, idag.dk eller RetailNews.

- Vi køber medier op i Norden, og hver gang vi erhverver en interessant virksomhed, så giver vi læserne en hurtig mulighed for fremover at få et overblik over branchen i et nyt land. Eller de kan holde øje med, hvad der sker i en branche tæt på deres egen, siger koncerndirektør Niels H. Carstensen, der har det overordnede, redaktionelle ansvar i Nordiske Medier, der hver dag udsender nyhedsbreve til over 170.000 læsere i Danmark, Norge og Sverige, heraf er de 90.000 modtagere i Danmark.

For annoncørerne vil Nordiske Medier fremover arbejde tæt sammen for at optimere annoncørernes muligheder, for der er fordele ved at være en mediekoncern, der tæller både online og printmedier.

- De nationale avisers oplag er gået tilbage med 40 procent på 10 år, men vi har samlet set formået at have vækst, fordi vi vokser online samtidigt med, at vi holder stand på print. Muligheden for at kombinere de muligheder kan skabe en effektiv branding for annoncørerne samtidig med, at enkelte større budskaber kan komme markant ud både online og på print eller som indstik i aviserne, siger adm. direktør Morten Petersen fra Nordiske Medier.

Virksomheden signalerer med vedtagelsen af det nye navn, at man også gerne vil vokse mere i Norden.

- Vi er nu i tre lande og målet er at fortsætte den vækst, vi har haft de første 10 år. Vi er nu blevet en af Nordens største medievirksomheder inden for fagmedier, og vi tror på, at fremgangen de kommende år vil ske i en kombination af opkøb og organisk vækst, siger Morten Petersen fra Nordiske Medier.

Industry Supply, der nu hedder Nordiske Medier, Aalborg A/S, købte i 2014 Danske Fagmedier, der nu skifter navn til Nordiske Medier, København A/S. Samtidigt sker et navneskifte i selskaberne i Norge og Sverige
Nordiske Medier har netop foretaget et nyt opkøb med overtagelsen af medierne Direktkontakt Entreprenad og Direktkontakt Skog. Det sker få uger efter, at NORDISKE Medier overtog Industri-Nyt.dk.

- Begge er mindre opkøb, men det svenske køb giver os en entré inden for skovbruget og forstærker vores indsats inden for byggeriet. Og opkøbet af Industri-nyt giver os en god anledning til at gentænke i dag.dk, der har samme brede fokus som Industri-Nyt, siger Niels H. Carstensen fra Nordiske Medier.

Direktkontakt Skog og Entreprenad udkommer 8-10 gange årligt og fremover også som nyhedsbrev.

Fakta:
• Nordiske Medier ejes af Nordjyske Medier.
• Danske Fagmedier skifter navn til Nordiske Medier, København A/S.
• Industry Supply Danmark skifter navn til Nordiske Medier, Aalborg A/S.
• Industry Point i Sverige skifter navn til Nordiska Medier AB
• Industry Supply i Norge skifter navn til Nordiske Medier AS
• Nordiske Medier udsender hver dag over 170.000 nyhedsbreve. Heraf 90.000 alene i Danmark.
• Nordiske Medier har 150.000 læsere af printudgivelserne Licitationen, Jern & Maskinindustrien, Motor-magasinet, Transportmagasinet, Magasinet Pleje og Mester Tidende.
Kommenter artiklen
Tip redaktionen
Udvalgte artikler

Se seneste nyhedsbrev ???id_11737???

Send til en kollega

0.109