23948sdkhjf

Nye værktøjer til at blive mere kreativ

Skæve ideer og varme leads på møder i to Audi bilhuse.
MARKEDSFØRING Danske Fagmedier havde igen i år inviteret annoncørerne på de seks fagblade, herunder Motor-magasinet, til en formiddag med mulighed for at hente ny inspiration til deres markedsføring. I år under overskriften ”Det plejer at være skidesjovt”, som indlægsholderen Lars AP levede op til, fortæller Jane Isbach, marketingchef hos Danske Fagmedier.

Arrangementet foregik både i Fredericia og Gladsaxe, henholdsvis den 9. og 10. juni, begge steder i Audis imponerede, nye bilhuse - med efterfølgende mulighed for at prøvekøre en ny Audi, heriblandt en cabriolet, som der var rift om at lufte i det flotte solskinsvejr i Fredericia. I Fredericia deltog cirka 80 personer og i Gladsaxe cirka 60.

Brainstorm

Lars AP havde i sit indlæg om, hvordan man trænger igennem til sine kunder, fokus på at fortælle om nye værktøjer til at blive mere kreativ. Og alle i salen måtte smøge ærmerne op og teste dem af med det samme ved selv at brainstorme på sjove og skæve ideer. Lars AP har gennem de sidste 15 år delt sin tid mellem selv at være kreativ og hjælpe andre med at blive det. Han står bag bogen og bevægelsen Fucking Flink, er forfatteren bag Polle fra Snave og har desuden skrevet kreativitetsbogen Geniale Ideer. Han var medlem af daværende Klima- og Energiminister Connie Hedegaards klimapanel for ildsjæle og har gennem årene hjulpet private og offentlige organisationer.

Tre slags indhold

I løbet af formiddagen var der desuden et indlæg under overskriften ”content marketing”, hvor direktør Jesper Laursen skar ind til benet og gav et kort og præcist indblik i et af de værktøjer, mange marketingafdelinger er begyndt at tage til sig. Han gave sit bud på, hvordan man skaber brand awareness og varme leads.

Jesper Laursen er CEO i tre forskellige virksomheder, der alle beskæftiger sig med ”content”: Brand Movers, der er et content marketing-bureau, som laver strategier og producerer medier for en stribe store og små virksomheder og organisationer. Native Advertising Institute, som er en international vidensvirksomhed, der har til formål at hjælpe brands, bureauer og medier med at få større succes med native advertising. Samt Media Movers, som er et journalistisk produktionsselskab, der leverer artikler og indhold til landets største mediehuse.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.109