23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

FTZ savner statistik bag A1-kritik

Danmarks største autogrossist, FTZ, der blandt andet driver værkstedskæden AutoMester, mener, der ikke er generelle problemer med A1-dele fra Klokkerholm.





- Vi er i FTZ formentlig landets største kunde hos Klokkerholm og aftager i titusindvis af A1-dele om året. Vores samhandel er ikke gået tilbage i 2013, derimod er produktgruppen i udvikling. Var den gået 10 procent tilbage, ville der være faresignaler, siger indkøbschef Henrik Hansen, FTZ.





- Min opgave er konstant at sikre, at kvaliteten i FTZ’s reservedele er i orden. Vi trækker omgående varer retur, også OE-dele, hvis kvaliteten er for ringe. FTZ kan ikke holde til at få et dårligt ry for produkters kvalitet, og i øvrigt er alle A1-dele TÜV og Saragossa-godkendt hvad angår kvaliteten. Vi skal ikke sælge billige "kinavarer", som man kan købe alle steder med uvis kvalitet, siger Henrik Hansen.





Indkøbschefen mener, at den fremførte kritik i også Motor-magasinet af Klokkerholms A1-dele måske bunder i et gammel ry, det kan være svært at komme af med.





- Jeg savner klar statistik eller konkrete beviser på, at dele fra Klokkerholm ikke er gode nok, hvis man skal holde denne leverandør i gabestokken, siger Henrik Hansen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094