23948sdkhjf

Er autofaget ikke et håndværk?

Hvorfor ikke lade det såkaldte håndværkerfradrag også omfatte autobranchen? Hvorfor gøres der forskel på håndværksfagene? Læs Motor-magasinets leder om, hvordan hjulene kan komme til at køre hurtigere i autobranchen.
DER BLIVER RENOVERET badeværelser og lagt nye tag til den store guldmedalje på boligejernes huse – med tilskud fra staten, os alle sammen. Den såkaldte boligjob-ordning, der udsprang af finanskrisen for at få hjulene til at rulle hurtigere i byggebranchen, er blevet overordentlig populær. Og forlænget ad flere omgange.

MEN ORDNINGEN FÅR IKKE hjulene til at rulle hurtigere i autobranchen. Med mindre man tæller det beskedne salg af varebiler til byggebranchen med. Det får autobranchefolk til at stille spørgsmålet, hvorfor der skal gøres forskel på håndværksfagene i den forbindelse. Man kunne da sagtens forestille sig, at hr. og fru Danmark fik skattefinansieret tilskud til at forbedre deres bil med partikelfilter eller bedre dæk for at tjene miljøet og trafiksikkerheden. Men det kræver jo politisk vilje. Og fremsyn. Og troværdighed.

OGSÅ AUTOBRANCHEN ER i krise. Det vidner de mange konkurser og konsolideringer om. Selv de frie værksteder piber, hvilket mange ville have forsvoret for få år siden. Så spørgsmålet er berettiget: Hvorfor skal autobranchen ikke også forgyldes lidt med en boligjob-ordning for biler – måske kaldet autojob-ordning?

INDTIL DA KAN bilforhandlere og værksteder forsøge at mer-sælge nogle af de ekstraudstyrs-produkter, vi også omtaler i denne uge, til de storsælgende småbiler – endnu et udslag af krisen. For der skal jo brød under smørret. Også i autobranchen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078