Siden 1959 er Bil Revyen med en oversigt over det det danske bilmarked udkommet. I år med hele 541 biler, som er rekord for årbogen. Dertil kommer et omfattende skema med over 1500 biler spækket med tekniske specifikationer. Det store antal skyldes, at moderne produktionsteknikker gør det muligt at bygge flere modeller over samme platforme og drivliner for færre omkostninger end tidligere.
Der er så vidt muligt medbragt såvel benzin- som dieselvarianter af hver model på det danske marked, og hybrider og elbiler er også med.
Bil Revyen rummer også et teknisk leksikon med udtryk og begreber fra bilernes verden forklaret på almindeligt dansk. Der er blandt andet en gennemgang af de gængske motortyper, en forklaring på hvordan en gearkasse er skruet sammen samt en oversigt over forskellige dæktyper, hvordan de bliver fabrikeret, og hvordan mærkning og koder skal læses.
Årets Biler udgives også af Bonnier og indeholder akkurat som Bil Revyen en oversigt over modellerne på det danske marked, et omfattende skema og et billeksikon. Men hvor Bil Revyen hovedsageligt er faktuel i sine oplysninger og opremsninger, er Årets biler mere magasin-præget med en mere underholdende og personlig beskrivelse af de forskellige modeller. Desuden er der lagt mere vægt på de vildere og dyrere biler i Ferrari/Lamborghini-klassen. Bogen er skrevet af racerkører og journalist på Bilmagasinet, Thomas Wulff.
Det personlige snit kommer frem i beskrivelserne af hver enkel bil. Om Toyota Auris hedder det for eksempel: "Den største hæmsko er en ultratrist kabine, der efter vores mening vil kunne kurere søvnløshed."
De to årbøger er begge på 212 sider og koster henholdsvis 159 kroner og 179 kroner og står allerede nu på boghylderne.