Autobranchens digitale værktøjskasse
FOR VI KOMMER IKKE uden om, at bilerne bliver mere digitale. Og en stigende andel af de redskaber, vi som mekanikere, bilsælgere, reservedelsfolk og andre i branchen omgiver os med, tager udgangspunkt i den digitale verden. Således kan vi i denne uge berette om en CRM-platform, der er autobranchens digitale svar på den teknologiske udvikling: Systemets evne til at suge data til sig om kunderne og systematisere disse med markedsføring og salg for øje helt fra når kunderne begynder at vise interesse for et køb på nettet, til de rent faktisk står i showroomet og vil prøvekøre bilen. Det giver bilbranchen en helt ny dataforståelse, der førhen kun var forbeholdt onlinehandel. Nu vendes den tidligere købe-gennemsigtighed. Nu klædes bilsælgerne digitalt på til at følge kunderne. Systemet skal gøre bilhandel papirløs og gøre op med "osere" i forretningerne. Vi ser på fagbladet frem til at følge systemets anvendelse og udbredelse
I AARHUS HAR EN stor, ny bilforretning implementeret såkaldte iBeacons, så kunden overalt i forretningen på sin smartphone via bluetooth får relevante informationer om produkterne. Og vi kan fortælle om en københavnsk værkstedsejer, der har luret Googles systemer for optimal eksponering og kundetiltrækning.
JO, DEN DIGITALE TIDSALDER betyder mere og mere for alle led i også autobranchen, hvor vi er velsignet med en konstant og hurtig udvikling, der udfordrer og underholder. Læs for eksempel også om den nye type laserlys på bilerne, der nu vinder frem netop som vi troede, at LED lyste vejen op som afløser for de energislugende halogen-pærer.