Knap 1000 danske Facebook-brugere delte den video, som Kia-forhandleren Car Special i Ishøj havde lagt på deres Facebook-side, hvor man kunne se tre tyveknægte kravle ud fra deres skjul i nogle udstillingsbiler, hvor de skulle have gemt sig efter et åbent hus.
De tre modeller af Kia Ceed, der blev kørt væk fra forretningen, er nu dukket op i mærkets nye reklamer, og derfor var der med videoen tale om såkaldt viral markedsføring.
- Afsløring. Så er de tre efterlyste Kia Cee'd alle fundet i god behold. Vi kan samtidig afsløre, at der er tale om et pr-stunt for det nye Kia reklameunivers, lyder det på Kia Motors danske Facebook-side.
Mere end 150.000 har set overvågningsvideoen, og mange har involveret sig aktivt med mere end 250 kommentarer på Facebook.
Motor-magasinet gik også i fælden og viderebragte oprindeligt "kriminal-nyheden" på vores netavis den 10. januar. Men det var altså blot et reklame-stunt.