23948sdkhjf

Moderne tider

DA DEN GENIALE stumfilm-komiker Charlie Chaplin skabte sin film Moderne Tider i 1936, var det for at sætte fokus på svære kår for samfundets svage. Også i dag er temaet evigt aktuelt for alle dem, der vil kunne begå sig i en moderne verden, men har svært ved at få enderne til at mødes og finde de rigtige løsninger.

DET ER IMIDLERTID svært at se komikken i de vilkår, vores bilforhandlere bliver budt i en omskiftelig og moderne verden. Ikke bare skal de kæmpe med problematisk indtjening på nye biler og skrappe krav fra importører og myndigheder. De skal sandelig også forholde sig til en udvikling, der er næsten så omskiftelig, at moderne tider bliver et nyt tema hvert år – ja, næsten hver måned. Så hurtigt går udviklingen.

MAN TABTE NÆSTEN pusten i Odense på Biltorvets Årsdag, som vi beretter fra i denne uges fagavis, hvor bilforhandlerne skulle forholde sig til de mange nye digitale og elektroniske muligheder, der nærmest er et must for dagens bil-virksomheder at leve op til. Google adwords, analytics på leads, CRM-kundedata, pushbeskeder til sælger i aftentimerne og så videre. Noget af en mundfuld.

AF OG TIL KUNNE man tænke sig at skrue tiden tilbage til de gode gamle dage – hvor moderne tider var et skifte fra håndsving til selvstarter. Og hvor man gik med hvid skjorte og butterfly under kedeldragten som på Hammershøj Autoophug, vi portrætterer – nu med fjerde generation ved rattet. Også her har digitaliseringen holdt sit indtog. Men i et noget mere adstadigt tempo, som salig Chaplin sikkert ville have været stolt af.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079