23948sdkhjf

Gratis handel med varevogne

Danmark har fået et nyt varevognsmarked, hvor det er gratis for både forhandlere og private at indrykke annoncer med varebiler til salg.
Alle, der har varebiler til salg, kan fremover oprette gratis salgsannoncer på varevognsportalen www.brugtevarevogne.dk – og det tilbud har flere professionelle varevognsforhandlere allerede valgt at tage imod. Selv om det kun er få dage siden www.brugtevarevogne.dk åbnede, er der nemlig allerede et godt udvalg af annoncerede varebiler til salg på websiden, oplyser manden bag siden, Lars Mortensen.

- Mens mange online bilmarkeder tager sig godt betalt for indrykning af annoncer, har jeg valgt at starte det nye varebilsmarked under sloganet "fordi det skal være gratis at gøre en god handel!". Strategien er simpelthen, at det skal være gratis for alle at købe og sælge varevogne via det nye varebilsmarked. Finansieringen skal derimod komme fra reklameindtægter. Det betyder dog ikke nødvendigvis, at siden vil blive klistret til med forstyrrende bannerreklame, siger Lars Mortensen og tilføjer:

- Mange forbrugere er nemlig i dag ved at være trætte af alle de mange grafiske bannerreklamer, som konstant blinker overalt – ofte helt uden sammenhæng med det indhold, man gik ind på den pågældende hjemmeside for at finde. Men i bund og grund er det jo typisk ikke reklamerne, der i sig selv er irriterende. Det er mest af alt bare irriterende hele tiden at skulle forholde sig til reklamer med budskaber, som ikke er relevante for én på det pågældende tidspunkt. Hvis man derimod kun fik vist reklamer, der var relevante for én – med et relevant tilbud på et relevant tidspunkt i en relevant kontekst – så ville reklamerne jo pludselig give modtageren en reel værdi.

Med den filosofi, vil Lars Mortensen nu drive et varevognsmarked med et minimum af grafiske reklamer, som i stedet kan være byttet ud med eksempelvis et link til en liste med dækcentre på en annonce for en varevogn med nedslidte dæk.

- Det er optimalt for alle parter: Reklameindtægterne sikrer at bilforhandlerne kan blive ved med at indrykke gratis annoncer. Bilkøberne slipper at skulle forholde sig til alle mulige andre budskaber, men kan i stedet koncentrere sig om de varebiler, der er til salg. Samtidig vil annoncørerne paradoksalt nok også få en meget bedre reklameeffekt - for når reklamerne er mere relevant placeret, vil de naturligvis også have en bedre effekt. Det er optimalt for alle parter mener Lars Mortensen.
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094