23948sdkhjf

Ferrari sælger mindre men tjener mere

På trods af færre solgte biler kunne Ferrari forleden præsentere det bedste årsregnskab nogensinde.
Ferrari er tilsyneladende lykkedes med en ny brand-strategi, hvor eksklusivitet er nøgleordet. Helt bevidst laver Ferrari færre biler - ikke over 7000 om året - og har samtidig hævet prisen.

På trods af færre solgte biler kunne Ferrari forleden præsentere det bedste årsregnskab nogensinde.

Omsætningen hos den italienske bilproducent steg fem procent til rekordniveauet 2,3 milliarder euro sidste år. Overskuddet steg ligeledes til knap 250 millioner euro.

Det svarer til, at Ferrari tjente omkring en kvart millioner danske kroner pr. bil.

Se tv-indslag om Ferraris regnskab på jyskebank.tv:

http://jyskebank.tv/013928993821652/bran...
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078