23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Lavere skrotgrænse afhænger af jobeffekt

Socialdemokratiets trafikordfører er kisteglad for den nye aftale om at forhøje skrotgrænsen fra 65 til 75 procent.

- Vi har haft reparationsgrænsen på politik værksted og kan se, at mennesker af kød og blod kan få et stykke arbejde i en krisetid, siger trafikordfører Rasmus Prehn (S). Han anbefalede en forhøjelse af reparationsgrænsen i efteråret.

- Jeg er kisteglad over, at der er lyttet til Dansk Metal, den danske autobranche og mange andres ønske. Det var den tidligere regering med Lars Løkke Rasmussen (V) i spidsen, der sænkede grænsen. Ifølge autobranchen er op mod 1000 arbejdspladser gået tabt, fortsætter han.

- Vi skal evaluere jobeffekten til sin tid. Jeg foreslår, at vi fortsætter med 75 procent, hvis det viser sig at være en stor succes. Hvis det er en knap så stor succes eller for dyrt for samfundet, må vi kigge på det en gang til, siger Rasmus Prehn.

- Det er dejligt, at vi nu genbruger mere og skaber håb for gode håndværkere og mestre inden for autobranchen. Det er god politik at tænke mere på miljø, klima og dansk beskæftigelse.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|instance-web01