Fejl at sænke skrotgrænsen - fejlen gjort god igen
De konservative afviser nedsættelse af reparationsgrænsen i 2016.
- Det har vi kæmpet for at lave om. Vi var de første til at nævne reparationsgrænsen i vækstplanforhandlingerne og blev bakket op af Venstre og Dansk Folkeparti, fortsætter han.
- Flere biler bliver totalskadet, i takt med at bilerne er blevet mindre og billigere, og det er ressourcespild, konstaterer han. Dvs. store værdier rammes uden at kunne reddes.
Den højere skrotgrænse må vente til årsskiftet, forklarer Mike Legarth - Der var ikke penge til det før i 2014.
Han er overbevist om, at forhøjelsen til 75 procent fastholdes efter 2015.
- Efter halvandet år vil jeg bede om en evaluering for at få en tilbundsgående redegørelse for de positive effekter for mekanikere og værksteder. Forhåbentlig vil den evaluering vise, at det var fornuftigt, slutter Mike Legarth.