23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Motor-magasinet
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Fejl at sænke skrotgrænsen - fejlen gjort god igen

De konservative afviser nedsættelse af reparationsgrænsen i 2016.

Konservative har altid været de små virksomheders forkæmper. Desværre kunne vi ikke holde stand, da vi sad i regering og gik med til at lave reparationsgrænsen om. Set i bakspejlet var det en fejl, siger finansordfører Mike Legarth (K).

- Det har vi kæmpet for at lave om. Vi var de første til at nævne reparationsgrænsen i vækstplanforhandlingerne og blev bakket op af Venstre og Dansk Folkeparti, fortsætter han.

- Flere biler bliver totalskadet, i takt med at bilerne er blevet mindre og billigere, og det er ressourcespild, konstaterer han. Dvs. store værdier rammes uden at kunne reddes.

Den højere skrotgrænse må vente til årsskiftet, forklarer Mike Legarth - Der var ikke penge til det før i 2014.

Han er overbevist om, at forhøjelsen til 75 procent fastholdes efter 2015.

- Efter halvandet år vil jeg bede om en evaluering for at få en tilbundsgående redegørelse for de positive effekter for mekanikere og værksteder. Forhåbentlig vil den evaluering vise, at det var fornuftigt, slutter Mike Legarth.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|